El MUA acull l'exposició "Retrobament amb Onetti"

La col·lecció, del museu de l’escriptor, podrà visitar-se al Museu de la Universitat d’Alacant fins al 20 de març

Onetti_2016Alacant, 12 de febrer de 2016

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) acull l’exposició "Retrobament amb Onetti" que podrà visitar-se fins al 20 de març. La mostra tracta de recrear l’àmbit personal de Juan Carlos Onetti, escriptor uruguaià guardonat amb el Premi Nacional de Literatura i el Premi Cervantes.

L’exposició, comissariada per Raúl Manrique Girón i Claudio Pérez Míguez, recrea l’àmbit més personal de l’escriptor amb nombrosos objectes personals, entre aquests, el llit de la seua casa a Madrid, on passava moltes hores llegint i escrivint. En aquesta casa, a l’avinguda d’Amèrica, 31, l’escriptor va viure des del 1976 fins a la seua mort, l’any 1994.

En la mostra també es poden veure també manuscrits, totes les primeres edicions, el document original que va llegir quan va rebre el Premi Cervantes l’any 1980; traduccions, llibres dedicats, discos gravats amb la seua veu, correspondència amb altres escriptors com Octavio Paz o Gabriel García Márquez, una mostra de les seues lectures amb anotacions personals i molts altres documents.

Un altre aspecte de la vida d’Onetti, que es trobarà present en l’exposició, són les nombroses fotografies fetes per la seua dona, Dolly Onetti, fotografies que mostren instants quotidians de la vida de l’escriptor i unes altres amb amics i escriptors com Eduardo Galeano, Juan Rulfo, Juan Marsé, o Jorge Luis Borges .