El MUA acull l'exposició "La ciutat des de les xarxes socials"

Alacant, 10 de febrer de 2016

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) acull fins al 20 de març l'exposició «La ciutat des de les xarxes socials». La mostra, instal·lada a la sala El Cub del MUA, és una iniciativa d'un grup de professors de l'Àrea d'Urbanística i Ordenació del Territori de la Universitat d'Alacant. Es tracta d'una exposició gràfica que presenta la trajectòria d'una sèrie d'estudis que s'han elaborat entorn del reconeixement de dinàmiques i fenòmens de la ciutat i el territori a partir de la informació oberta i pública que ofereixen les xarxes socials i els serveis web.

L'exposició, composta per vint plafons, comprèn els treballs desenvolupats en tots dos àmbits, docent i investigador, i distingeix tres temàtiques dins de cadascun . D'una banda, l'experiència docent s'emmarca en les assignatures Urbanisme 1, Urbanisme 2 i Urbanisme 4, totes de l'àrea d'Urbanística i Ordenació del Territori, dins del grau en Arquitectura i Fonaments en Arquitectura de la Universitat d'Alacant. Concretament, els plafons corresponents a aquest àmbit són els d'Interpretació, Espai Públic i Paisatge respectivament. D'altra banda, les recerques desenvolupades aborden tant qüestions relatives a la representació de dades «Visualització» com a anàlisis fetes a partir d'una xarxa social concreta, com és el cas de Twitter, «Opinió», i d'Instagram, «Percepció».

L'àmbit geogràfic en el qual es planteja l'exposició és el de les ciutats rellevants de les regions litorals de l'arc mediterrani europeu, a Espanya, França i Itàlia, de les quals s'han elaborat cartografies, imatges i diagrames que expliquen qüestions urbanes i territorials en relació amb el paisatge, els espais públics significatius per al col·lectiu, les dinàmiques socials, la identitat o el caràcter de les ciutats, entre altres.

Ciutat_xarxes