El MUA dedica una jornada de conferències a la memòria històrica

La jornada Entre la història i la memòria: reflexions al voltant de la repressió durant la Guerra Civil i la postguerra, és una activitat complementària a l’exposició Cartografies silenciades

Historia_memòria1

Alacant. 2 de febrer de 2016

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) dedica una jornada de conferències a la memòria històrica, una activitat complementària a la mostra que actualment s’exposa a la sala Sempere del MUA Cartografies Silenciades, amb fotografies documentals d’Ana Teresa Ortega sobre els espais més emblemàtics de la repressió franquista durant la Guerra Civil i la postguerra. La jornada titulada Entre la història i la memòria: reflexions al voltant de la repressió durant la Guerra Civil i la postguerra tindrà lloc al MUA el pròxim dijous 4 de febrer, de 9 a 19 hores, amb la intervenció d’experts en la matèria.

La trobada tindrà les intervencions de Mirta Núñez, catedràtica d’Història de la Universitat Complutense de Madrid; Glicerio Sánchez, catedràtic d’Història de la Universitat d’Alacant; Miguel Orts, catedràtic d’Història de la Universitat Miguel Hernández; i Miguel Morey, catedràtic de Filosofia de la Universitat de Barcelona; els quals parlaran de Las estrategias franquistas de dominación; La propaganda y los hechos; La aniquilación de la República. El castigo a los leales; La represión de guerra y posguerra en Alicante i Por el Campo de los Almendros..., respectivament. A més, la jornada tindrà també la taula redona Situació actual i perspectives de futur de les polítiques de recuperació de la memòria històrica, moderada pel professor de la UA Juan Antonio Roche.

El director del Departament de Comunicació i Psicologia Social de la UA, Enric Mira, és el comissari de l’exposició i el coordinador de les Jornades.

Exposició "Cartografies silenciades"

PROGRAMA DE LA JORNADA

9:00 a 9:30 h. Presentació a càrrec del Vicerector de Cultura.

9:30 a 10:45 h. Mirta Núñez (Universitat Complutense de Madrid): Las estrategias franquistas de dominación. La propaganda y los hechos

10:45 a 12:00 h. Glicerio Sánchez (Universitat d’Alacant): La aniquilación de la República. El castigo a los leales

12:00 a 12:30 h. Descans

12:30 a 14:00 h. Taula redona: Situació actual i perspectives de futur de les polítiques de recuperació de la memòria històrica. Moderador: Juan Antonio Roche (Universitat d’Alacant)