Comença el cicle de concerts dels alumnes del màster d'Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d'Alacant

Kathy Acosta i Kyuhee Park inauguren aquest cicle a la Seu Ciutat d’Alacant de la UA

Kyuhee_ParkAlacant. 21 de gener de 2016

Els alumnes de l’IV màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d’Alacant oferiran onze concerts per tota la província, amb actuacions a les Seus Universitàries d’Alacant, Xixona, Cocentaina, Sant Isidre, Oriola, la Nucia i Villena.

Demà divendres 22 de gener, a les 20 hores, s’inaugura aquest cicle amb l’actuació de la guitarrista peruana Kathy Acosta Zavala i la coreana Kyuhee Park a la Seu Ciutat d’Alacant.

Kathy Acosta és una guitarrista nascuda a Lima, Perú l’any 1992. S’ha graduat i té el títol de màster per la Universitat d’Arizona sota la direcció del professor Tom Patterson. Ha oferit recitals a Tignes, França; Quebec, Canadà; Lima, Perú i Arizona, EUA. El 2014 va ser la primera dona que va guanyar la Leonard and David Schaeffer Memorial Guitar Competition. En aquest mateix any va guanyar el premi de la Presser Foundation de l’escola de música de la Universitat d’Arizona. A l’estiu de 2014, va obtenir la beca de Sigma Alpha lota fet que li va permetre estudiar a França amb el famós guitarrista Judicael Perroy. Toca una guitarra Gnatek de l’any 2014.

Kyuhee Park va nàixer en la ciutat d’Incheon, Corea del Sud, i va començar a estudiar guitarra als 3 anys amb el mestre Yeo-Soek Rhee. L’any 2004, es va matricular a l’Escola Superior de Música de Tòquio, on va estudiar amb els prestigiosos professors Shin-ichi Fukuda i Kiyoshi Shomura. S’ha graduat a la Universitat de Música i Arts Escèniques de Viena sota la direcció d’Álvaro Pierri. Kyuhee ha sigut guardonada a tot el món, entre els premis que té destaquen primers premis: 2010 Agustín Barrios International Guitar Competition, 2012 Concurs Internacional de Guitarres Alhambra (i premi del públic), i 2014 Jan Edmund Jurkowski Memorial Guitar Competition. També ha guanyat el segon premi en el Concurs Internacional de Guitarra de Koblenz l’any 2008 i en el concurs Michele Pittaluga d’Alessandria el 2011.Va gravar el primer CD l’any 2010, titulat “Somni” per a Fontec al Japó i el 2012 el segon CD “Sonata Noir”. A l’octubre del 2012, va participar en un concert en el Weill Hall.