La família del pintor Llorenç Pizà dóna dos quadres de l'artista al Museu de la Universitat d'Alacant

Les obres passen a formar part de la col·lecció permanent del MUA

Alacant. 18 de desembre de 2015

Magdalena Soler i Maria Pizà, dona i filla respectivament del pintor Llorenç Pizà, han donat dos dels quadres del desaparegut artista al Museu de la Universitat d'Alacant, unes obres que ara passaran a formar part de la col·lecció permanent del MUA.

Les obres donades van formar part de la mostra «Llorenç Pizà. Elogi de la brisa», que el MUA va exposar els mesos de maig i juny de 2014 en homenatge a l'artista. Concretament, les seues hereves han donat les obres Superfície marina (acrílic sobre fusta de 100x120 cm, valorat en 3.000 euros) i Dona amb ventall (serigrafia, signada i numerada de 51x38 cm, valorada en 750 euros).

En l'acte de donació han estat presents el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, el director del Servei de Llengües i Cultura, Faust Ripoll, el comissari de l'exposició, José Piqueras, i la viuda de Llorenç Pizà, Magdalena Soler.

L'exposició «Elogi de la brisa»

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) va retre un homenatge pòstum a l'artista Llorenç Pizà (1950-2012), amb l'exposició «Elogi de la brisa», en la qual va aplegar una àmplia selecció de la seua obra pictòrica.

Comissariada per José Piqueras, l'exposició mostrava les etapes i nuclis temàtics més representatius de la trajectòria artística d'aquest vitalista pintor nascut a Benaguasil, des d'algunes peces que s'insereixen dins dels corrents neofiguratius i crítics de mitjan anys setanta, fins als seus últims éssers aquàtics i fons marins. A mitjan anys vuitanta, Llorenç Pizà va bolcar sobre el llenç tot tipus de sentiments sustentats per dones, éssers andrògins o habitants marins, a través dels quals va establir la seua pròpia versió del neoexpressionisme que s'estenia llavors per tot el panorama artístic. Apareixen els seus arlequins amb peix, els bussejadors capbussant-se, les nadadores esvaïdes que es deixen enlluernar per l'abisme enmig d'algues i peixos. O les seues «nadadores veloces», que fan vibrar l'aigua fins que gairebé desapareix la seua figura. Des dels noranta va continuar les seues sèries temàtiques enriquint encara més els valors cromàtics i texturals, sobretot amb papers gravats prèviament. En l’exposició homenatge van participar amics seus i altres artistes, entre els quals hi havia Àngela Adrover, Amparo Aranda, Pepe Azorín, Felip Baldó, Manuel Balaguer, Manuel Boix, Adriano Carrillo, Just Cuadrado, María Chana, Ricardo Fuente, José Gallego, Dionisio Gázquez, Pepe Gimeno, Carme Jorques, Amàlia Lafuente, Javier Lorenzo, Ginés Lloret, Juan Martínez Lázaro, Joaquim Michavila, Ramón Molina, Rafael Poveda, José Piqueras i Félix Resa.

Donacion_MUA