Comencen els Concerts de Nadal de l'OFUA en el seu X Aniversari

Concert_NadalAlacant. 16 de desembre de 2015

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant, sota la direcció del seu director titular i artístic, Mihnea Ignat, inicia demà el tradicional cicle de Concerts de Nadal que enguany adquireix un caràcter especial en la celebració del seu X aniversari, gràcies al patrocini anual de la Fundació Manuel Peláez, Vectalia i Hidraqua, i també amb la col·laboració d’entitats com la Diputació d’Alacant, Centre Comercial Gran Via, els Clubs Rotaris d’Alacant i Alicante Puerto i els ajuntaments de Beneixama i Crevillent.

El programa d’aquest Nadal inclou un total de quatre concerts. Per primera vegada l’OFUA actuarà a la localitat de Beneixama, demà dijous 17 de desembre a les 20 hores, a l’Auditori Municipal. El divendres 18, l’església de Nostra Senyora de Belén de Crevillent, serà l’escenari del segon concert, també a les 20 hores i el dissabte 19, l’OFUA farà doblet: a les 12 hores al Centre Comercial Gran Via d’Alacant i a les 20 hores a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), amb el concert Rotary-UA a benefici de Càritas, amb un preu donatiu de 15 euros. Aquesta última cita també serà l’acte central de celebració del X aniversari de l’Orquestra. Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística; Pedro Romero, president del Rotary Club Alacant; Jerónimo Lucas, president del Rotary Club Alicante Puerto; i Jaime Pérez, director de Càritas Diocesana Oriola-Alacant, han manifestat estar molt satisfets amb l’organització d’aquest concert que ja aconsegueix el seu quart any consecutiu, “ja que s’ha convertit en un esdeveniment per a Alacant, gràcies a la UA i a l’Orquestra Filharmònica”. A més, en aquesta ocasió han volgut llançar un missatge a manera d’eslògan: “Omplim ADDA de solidaritat”. En aquest sentit, Carles Cortés, ha insistit en la importància de la Fila Zero, ja que, a més de les quasi 1.200 localitats de l’ADDA, es pot col·laborar solidàriament sense assistir a través d’aquesta Fila Zero, amb la qual cosa la recaptació per a Càritas pot ser molt major.

Jaime Pérez ha assegurat que, actualment, atenen 80.000 persones a la província d’Alacant, una xifra que ha qualificat d’“aterridora”. Per aquest motiu, Pérez ha insistit en la importància fonamental d’aquestes ajudes i en la necessitat de la solidaritat de les persones d’Alacant: “Càritas és un correu de transmissió per a arribar als més necessitats”.

Per a celebrar el X Aniversari de l’OUFA, el director Mihnea Ignat, ha dissenyat un programa molt exigent per a l’orquestra però molt agradable per al públic que inclou obres de Xostakóvitx; Sibelius, en homenatge al 150 aniversari de l’aniversari del naixement del compositor; Txaikovski, amb obres tan conegudes com “El Trencanous” o “El Llac dels Cignes”; Saint-Säens, Khatxaturian i el “Sombrero de tres picos” de Manuel de Falla. En definitiva, un programa amb una visió internacional, i tocs espectaculars perquè el públic gaudisca de la música del Nadal i ajude els més desfavorits.

X Aniversari de l’OFUA

La Universitat d’Alacant, a través del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística, en l’aposta que fa per la cultura com a part de la formació integral dels seus estudiants, va decidir l’any 2005 engegar un projecte pioner i innovador en l’àmbit universitari: la creació de la seua Orquestra Filharmònica pròpia amb un enfocament formatiu. Aquell projecte, que l’any 2005 era una mera idea a la qual donar forma, fa ara el seu X aniversari, amb una OFUA convertida en referència musical d’Alacant i carregada d’èxits.

Més de 300 estudiants s’han format musicalment a l’OFUA en aquesta primera dècada de vida i la qualitat formativa rebuda ha permès que alguns d’ells avui formen part d’importants orquestres professionals europees i espanyoles com l’orquestra de l’Opera Nacional de Finlàndia, l’Acadèmia “Karajan” de la Filharmònica de Berlín, la BBC Filharmònica de Manchester, l’Orquestra Nacional d’Espanya o la Jove Orquestra Nacional d’Espanya entre d’altres. Els canvis generacionals s’han fet de forma natural i gradual sense afectar el creixement i el desenvolupament de l’orquestra.

Concerts:

- 17 de desembre a les 20 hores. Auditori Municipal de Beneixama.

- 18 de desembre a les 20 hores. Església de Nostra Senyora de Belén de Crevillent.

- 19 de desembre

a les 12 hores. Centre Comercial Gran Via d’Alacant

a les 20 hores. ADDA. Concert Rotary-UA a benefici de Càritas

PROGRAMA (comú per als quatre concerts)