El simulador de Fórmula 1 que t'ajuda a trobar faena

Les Universitat d'Alacant rep el Motorhome Santander Universitats de Banc Santander abans de la fase final que es disputarà a Madrid

Més de cinc-cents estudiants passaran pel simulador de Fórmula 1 i el d'entrevistes de treball

Alacant. Dilluns, 30 de novembre de 2015

Més de cinc-cents estudiants de la Universitat d'Alacant està previst que participen, al llarg d'aquesta setmana, en el Motorhome que Santander Universitats ha instal·lat a l'esplanada situada al costat del rellotge de sol del campus de sant Vicente en la seua gira RedBox per diferents ciutats espanyoles.

La iniciativa està composta de dues fases. Durant el dilluns i dimarts els estudiants podran participar en el campionat de simuladors de Fórmula 1 en el qual podran prendre part fins a sis corredors simultàniament. Després, el dijous i divendres, la competició deixarà pas a la simulació d'entrevistes de treball a estudiants. L'objectiu és fomentar la formació per a l'ocupació juvenil, i es destacaran les habilitats necessàries perquè els joves sàpien enfrontar-se a la seua primera entrevista laboral.

La inauguració. Aquest dilluns, ha sigut a càrrec del rector, Manuel Palomar, el director de Convenis de Santander Universitats, José María García de los Ríos, el director d'Institucions, Joaquín Molina i el director de l'oficina del banc en el campus, José Antonio Díez. Per part de la Universitat han assistit també el vicerector de Campus i Sostenibilitat, Rafael Muñoz i la vicerectora de Planificació Econòmica, Mónica Martí.

Aquesta és l'última de les cinc rondes en les quals s'organitza el simulador de F1 i que compta amb dos campionats, un de masculí i un altre de femení. Les i els campions de la Universitat d'Alacant competiran en la fase final, que se celebrarà en la seu corporativa de Banc Santander, a Madrid, juntament amb els finalistes de la resta d'universitats participants, amb la presència del pilot Marc Gené. En aquesta iniciativa participaran un total de dotze universitats i el campió de cadascuna, a més de participar en la gran final, es portarà un regal de l'escuderia Ferrari.

Una vegada conclosa la competició de Fórmula 1, el Motorhome es reconvertirà en cinc despatxos preparats per a realitzar simulacions d'entrevistes de treball. Aquestes entrevistes, realitzades per coaches professionals, seran gravades i analitzades posteriorment amb els mateixos entrevistats amb l'objectiu d'aprendre i, si escau millorar, les aptituds per a superar amb èxit una entrevista de treball. Tota l'activitat estarà supervisada i comptarà amb la participació de personal expert en aquest camp. Per a poder participar-hi és necessari inscriure's prèviament a través del Gabinet d'Iniciatives per a l'Ocupació de la Universitat d'Alacant, GIPO.