Una instal·lació dels alumnes d'Arquitectura de la UA tanca l'any en homenatge a Sempere en el MUA

El MUA tanca demà el seu programa d’homenatge a Sempere amb la inauguració de la instal·lació, una visita guiada, la projecció d’un vídeo i una conferència

Cartell_HomenajeSempere

Alacant. 30 de novembre de 2015

Els alumnes de 5è d’Arquitectura de la Universitat d’Alacant, sota la supervisió i la coordinació del professor Antonio Macià, han fet una performance (intervenció) com a colofó de les activitats realitzades en el MUA en honor a Eusebio Sempere, titulada "OP Art. La mirada de Sempere".

La instal·lació s’inaugura demà dimarts 1 de desembre a les 19 hores amb una visita guiada, la projecció d’un vídeo sobre Sempere sobre les parets exteriors del Cub, realitzat també pels alumnes, i una conferència sobre l’autor, a càrrec de Rosa María Castells (Conservadora del Museu d’Art Contemporani d’Alacant. MACA).

Aquesta instal·lació es basa en els coneixements adquirits sobre l’obra de l’artista, que han sigut exhaustius gràcies a la col·laboració de Remedios Navarro (Tècnic del MUA) i Rosa María Castells (MACA). És una intervenció física que analitza i plasma els conceptes generals i les idees de l’obra de Sempere. L’estructura principal de la intervenció està formada per dues peces de 16.1 m2 de superfície. Es tracta d’una sèrie de barres verticals que, fragmentades, juguen amb la percepció visual creant una barrera que obliga al visitant a acostar-se, amb la qual cosa aconsegueix la interacció amb l’obra.

Aquesta actuació arquitectònica, reinterpreta al polifacètic artista, amb el seu ampli ventall de tècniques i processos creatius (dibuixos, pintures, obra gràfica, escultures cinètiques, disseny urbanístic, etc.)