La Universitat d'Alacant acull la iniciativa Motorhome del Banc de Santander per a fomentar l'ocupació juvenil

El programa preveu dues jornades de competició en un simulador de Fórmula 1 i altres dues d’entrevistes de treball amb estudiants

Els guanyadors de la UA competiran en la fase nacional que tindrà lloc a Boadilla

Visual_RedBoxAlacant. Divendres, 27 de novembre de 2015

L’esplanada situada al costat del rellotge de sol de la Universitat d’Alacant, entre l’Escola Politècnica Superior i l’escultura de la mà, allotjarà durant la setmana vinent el Programa Motorhome del Banc de Santander. Compost de dues fases, les dues competitives, la iniciativa es compon d’un primer enfocament amb un simulador de Fórmula 1 en el qual podran participar fins a cinc corredors simultàniament, i una altra, anomenada Motorhome Generació Trobada, que simularà entrevistes de treball a estudiants. L’objectiu és fomentar la formació per a l’ocupació juvenil, i destacar les habilitats competitives necessàries per a enfrontar-se al mercat laboral.

La inauguració oficial tindrà lloc el pròxim dilluns, dia 30 de novembre, a les 10:00 hores, i comptarà amb la participació del rector, Manuel Palomar, el director de Convenis de Santander Universitats, José María García de los Ríos, el director d’Institucions, Joaquín Molina i el director de l’oficina del banc en el campus, José Antonio Díez. Per part de la Universitat, hi assistiran el vicerector de Campus i Sostenibilitat, Rafael Muñoz i la vicerectora de Planificació Econòmica, Mónica Martí.

El simulador de F1 s’organitza en rondes de fins a 5 corredors simultàniament. Hi ha dos campionats, un de masculí i un altre de femení. Les campiones i els campions de la Universitat d’Alacant competiran en la fase final, que tindrà lloc a la seu del Banc de Santander a Boadilla, juntament amb els finalistes de la resta d’universitats participants i, previsiblement, amb el pilot Pedro de la Rosa. En aquesta iniciativa participaran un total de 12 universitats i el campió de cadascuna d’aquestes, a més de participar en la gran final, es portarà un regal de l’escuderia Ferrari.

Una vegada conclosa la competició de Fórmula 1, es donarà pas a Motorhome Generació Trobada, un simulador d’entrevistes de treball orientat, principalment a la formació. Constarà de 5 despatxos i una sala en la qual es gravaran les entrevistes per a després analitzar-les amb professionals i poder posar en pràctica i aprendre les eines principals i els recursos que hi ha per a superar amb èxit una entrevista de treball. Tota l’activitat estarà supervisada i tindrà la participació de personal expert en aquest camp. Per a poder participar en aquesta part de l’activitat és necessari inscriure’s prèviament a través del Gabinet d’Iniciatives per a l’Ocupació de la Universitat d’Alacant, GIPO.