Planificació, formació i idiomes, les claus per a cercar treball a Europa

Els experts adverteixen que “anar a l’aventura” de la recerca d’ocupació pot ser una “pèrdua de temps i de diners” i recomanen planificar i organitzar aquesta “aventura”.

Tenir en regla la documentació personal i la que es requereix en el país de destinació i els títols i els coneixements acreditats correctament són algunes de les claus assenyalades

Alacant. Divendres 23 d'octubre de 2015

Ocupa’t a Europa és el títol descriptiu que portava la jornada que aquest dijous s’ha desenvolupat a la Universitat d’Alacant i que tenia com a objectiu posar negre sobre blanc totes les qüestions importants que ha de tenir en compte algú que vulga cercar treball en algun país d’Europa.

Saber idiomes i tenir formació són dues qüestions fonamentals, però no les úniques. La burocràcia pot ser un parany mortal capaç d’arruïnar tot el treball fet si un no està preparat per a enfrontar-s’hi.

Per això, el primer consell dels experts és la “planificació i l’organització” en lloc de “llançar-se a l’aventura i viatjar a un país desconegut amb l’esperança de trobar treball. Entre les recomanacions, “cal tenir la documentació en regla, informar-se dels papers que necessitaràs en el país de destinació, tenir acreditats correctament la formació i els coneixements (com els idiomes)”.

La jornada, que ha inaugurat la vicerectora d’Estudiants de la Universitat d’Alacant, Nuria Grané, ha tingut la participació del conseller d’EURES a Alacant, la xarxa de cooperació creada per a facilitar la lliure circulació de treballadors entre els 28 estats membres de la Unió, a més de Suïssa, Islàndia, Noruega i Liechtenstein.

L’acte s’ha completat amb una xarrada sobre l’acreditació d’idiomes i una altra sobre el voluntariat a Europa com a fórmula per a adquirir experiència, a càrrec d’Escarlata Gómis, del Centre 14 a més d’un taller pràctic sobre com organitzar la teua estada i la cerca d’ocupació.

Nuria Grané ha destacat la importància d’una jornada que “és eminentment pràctica i molt útil per a conèixer tots els passos que cal seguir per qui estiga pensant anar a algun país europeu per cercar treball”.

La vicerectora també ha assenyalat la importància que tenen per a la Universitat d’Alacant els seus egressats, els quals, agrupats en el projecte Alumni col·laboren com a assessors dels alumnes actuals. Amb l’aportació de la seua experiència després de passar al món laboral i que en cas de trobar-se en països europeus, també podrien fer d’“ambaixadors i ajudar els nouvinguts en l’aventura europea”.

La jornada ha sigut organitzada pel vicerectorat d’Estudiants a través del projecte Alumni i hi col·laboren l’Observatori Universitari d’Inserció laboral, el GIPO, el Centre Superior d’Idiomes, el Centre 14 i Eures.