EL MUA inaugura l'exposició + PLUS

Alacant, 1 d'octubre de 2015

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) inaugura per primera vegada l’exposició del programa de Residències Universitàries +PLUS, demà divendres 2 d’octubre, a les 19:00 hores, a la sala El Cub. La mostra inclou els treballs dels cinc artistes seleccionats en aquesta convocatòria; Pablo Bellot, Ángel Masip, Juan F. Navarro, María Ortega Estepa i Alexandra Rodes.

La UA i la Fundació General (UAFG) van convocar a través del MUA un programa de residències formatives en art contemporani amb la intenció de fomentar la creació, augmentar la formació, promoure la investigació i generar contactes entre professionals del sector. Mitjançant una convocatòria pública es van seleccionar cinc artistes que van fer un projecte artístic entre el 13 i el 25 de juliol a les instal·lacions del MUA. El resultat d’aquest treball forma l’exposició + PLUS.

Els projectes

El projecte de Pablo Bellot “Cuadro grande ande o no ande” consisteix a analitzar la importància de la grandària dels formats pictòrics al llarg de la història de l’art per a investigar-ne la rellevància i traslladar les conclusions a la seua línia de treball aprofitant la infraestructura d’espai del MUA.

“Domesticidades Fantasma” d’Ángel Masip se centra a generar una reflexió sobre determinades actituds quotidianes i reaccions domèstiques que tanquen tot un univers de significants més enllà de la mera transmissió lineal d’informació. En aquest projecte tracta de mostrar objectualment aquestes consideracions canviant els valors suposadament funcionals que solem concedir a la nostra activitat diària.

Per la seua banda, Juan F. Navarro amb el seu projecte “Fabrication of (non) sense” tracta de qüestionar l’estructura discursiva sobre la qual s’erigeix l’Art i la Ciència. Per a això, fabricarà un resultat científic fals, però amb una aparença de veracitat, per a situar l’incomprensible com a centre discursiu de Ciència i Art, qüestionant així l’axioma sobre el qual les dues disciplines es construeixen.

L’artista María Ortega presenta “Cosmo: La armonía” on fa una anàlisi sobre la concepció del paisatge contemporani que, a diferència del passat, naix de l’interior de l’artista i es projecta a la realitat amb entitat pròpia i aliena a qualsevol servilisme.

I finalment, el projecte “Puentes” d’Alexandra Rodes parteix del concepte de pont per a teoritzar i articular una línia d’investigació sobre aquest símbol que es multiplica i creix teòricament i plàstica a mesura que s’hi transita.