La Fundació Peláez renova el seu compromís amb l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, que enguany celebra el desè aniversari

Alacant. Dimecres, 09 de setembre de 2015

Recentment recuperada dels actes de celebració del seu desè homenatge, que han tingut lloc al llarg del curs escolar 2014-15, la Fundació Peláez, ha renovat aquest matí el seu compromís de mecenatge amb l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant que, aquest 2015, farà els seus deu anys de vida. L’acte ha tingut lloc aquest matí en el despatx rectoral i durant aquest, el vicerector de Cultura, Carles Cortés, ha recordat que la Fundació Peláez va ser la primera que va confiar en el projecte de l’OFUA i que després d’aquesta, van aconseguir nous patrocinadors gràcies als quals s’ha aconseguit arribar a un model sostenible i de qualitat que s’ha consolidat en aquests anys.

Per la seua banda, el rector, Manuel Palomar, ha lloat que es duguen a terme suports d’aquest tipus perquè “els beneficis de la cultura no són quantificables en termes econòmics, però són essencials per a l’ésser humà”. Per la seua banda, Javier Peláez ha confessat que des de la Fundació “estem encantats de mantenir la col·laboració”, ja que durant aquest curs “hem gaudit molt amb el programa que ha suposat un gran repte artístic i un bon programa amb el qual hem gaudit molt”.

Cortés ha explicat que durant aquest curs es continuarà amb els concerts solidaris i que ja hi ha quatre dates previstes amb prou distància entre aquestes com per a aconseguir la repercussió social desitjada.

El director de la formació universitària, Mihnea Ignat ha qualificat la temporada com “molt intensa”, ja que des de març han tingut actuacions en diferents auditoris, tant nacionals com internacionals, com Saragossa o Perusa, a Itàlia. Ignat s’ha confessat “molt gratament sorprès amb el rendiment de l’orquestra i amb el seu treball, perquè ha sonat francament bé”, tant és així, que han rebut invitacions per a repetir en pròximes temporades. Encara que no ha volgut desvetlar res encara, el director titular de l’OFUA ha reconegut que està treballant en un programa especial per a celebrar el desè aniversari, que se celebrarà al desembre.

La col·laboració entre la UA i la Fundació Peláez es remunta a l’any 2008 i s’ha renovat any rere any ininterrompudament.

La signatura del conveni de col·laboració ha tingut també la presència de la secretària general de la UA. Esther Algarra Prats, la consellera delegada de la Fundació General de la UA, Mónica Martí, la gerent d’aquesta, Lucía Gomis i la gerent de la Fundació Peláez, Concha Aldave.

Conveni_Fundac_ManuelPelaez1

Conveni_Fundac_ManuelPelaez2