La Orquesta Filarmónica de la Universidad de Alicante ofereix a Serenates el segon concert dins de les jornades SINERGIA

OrquestraUA

Alacant, 30 de juny de 2015

La Orquesta Filarmónica de la Universidad de Alicante, que dirigeix Mihnea Ignat, és la segona que actua en Serenates amb motiu de les jornades SINERGIA, un projecte de la Universitat de València per a la creació d’una xarxa espanyola d’orquestres universitàries. El concert tindrà lloc al Claustre de La Nau aquest dimecres, 1 de juliol, a les 22:30 hores.

El programa que interpretarà l’orquestra alacantina es divideix en dues parts. La primera estarà dedicada al compositor Robert Schumann (1810 – 1856) i al seu ‘Concert per a violoncel i orquestra en la menor, op. 129’. Aquesta part comptarà amb la presència de Fermín Villanueva (violoncel) com a solista.

La segona part correspondrà a la ‘Simfonia núm. 3 ‘Heroica’ en mi bemoll major, op. 55’ de Beethoven (1770 – 1827), una obra que, dedicada a Napoleó Bonaparte en un principi, ha estat considerada com l’alba del romanticisme musical en trencar amb la tradicional simfonia clàssica.

La Orquesta Filarmónica de la Universidad de Alicante i el seu director

La Orquesta Filarmónica de la Universidad de Alicante es va crear el 2005 per a la formació musical dels integrants. Un dels seus objectius principals és la contribució a la difusió del repertori simfònic universal en tots els àmbits.

Integrada per 55 joves músics i dirigida des de la fundació per Mihnea Ignat, aquesta gran agrupació musical ha actuat en totes les sales de la província d’Alacant, ha participat en importants festivals d’àmbit nacional i internacional, que l’han dut a grans auditoris, com els de Múrcia i Saragossa, va ser convidada pel Centre Nacional de Difusió Musical per a la celebració de la Marató Musical de juny de 2011 a l’Auditorio Nacional de Música de Madrid, i va compartir escenari, entre altres prestigioses agrupacions, amb l’Orquesta Nacional de España. També ha estat convidada a participar en el MusicFest Perugia 2015.

La Orquesta Filarmónica de la Universidad de Alicante ha actuat amb solistes de gran renom internacional, com Miguel Ángel Estavella, Silvan Negrutiu (cap de la Càtedra de Piano de la Universitat de Millikin, EUA), Paula Corones o el jove violoncel%u2219lista Stefan Cazacu; col%u2219labora estretament amb l’Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid; i habitualment ofereix concerts benèfics.

El seu director titular, Mihnea Ignat, va nàixer a Craiova (Romania) el 1980. Possiblement és el representant més destacat de la generació nova de directors d’orquestra romanesos. Està al front de l’orquestra universitària alacantina des de la seua creació en 2005, per la qual cosa va compatibilitzar durant la temporada 2009/10 aquest càrrec amb el de director associat de l’Orquesta Sinfónica Nacional de la República Dominicana.

Des de l’any 2010 treballa com a assistent del famós director d’orquestra rus Dmitrij Kitajenko, amb orquestres de talla de la Filharmònica de Berlín, per exemple, i igualment treballa com a assistent del mestre Jesús López Cobos, amb agrupacions com l’Orquesta Nacional de España.

Es va graduar el 2004 amb les màximes qualificacions en Direcció d’Orquestra i Composició a la Universitat Nacional de Música de Bucarest, i seguidament va realitzar el Màster en Direcció d’Orquestra amb el cèlebre director romanés Horia Andreescu. Continua ampliant la seua formació a la Universitat de Música i Belles Arts de Viena.

Ha guanyat el Premi Especial de la Filarmonica Toscanini (2010) i ha estat guardonat en els concursos organitzats per la RTÉ National Symphony Orchestra de Dublín (2005), Orquesta de Córdoba (2006) i Orquesta Sinfónica de Bilbao (2007).

Fermín Villanueva, violoncel

Fermín Villanueva va nàixer a Pamplona el 1993. Començà els estudis de violoncel amb set anys al Conservatori Professional Pablo Sarasate de Navarra, i als 14 va ser admés al Centre Superior de Música del País Basc ‘Musikene’, on va estudiar amb Asier Polo i es va graduar amb les màximes qualificacions el juny de 2012.

Actualment continua la seua formació a la Hochschule für Musik und Theater Mendelssohn Bartholdy de Leipzig amb el mestre Peter Bruns. El 2011 va participar en el Festival Internacional Pablo Casals de Prada de Conflent de França i el 2012 en la Rutesheim Akademie d’Alemanya. Guanyador del primer premi del Concurso Nacional Joaquín Maya de Pamplona 2005 i del tercer premi del Concurs Internacional Dotzauer per a Joves Violoncel%u2219listes de Dresden, Alemanya 2009. En 2012 va rebre el Premi del Professorat en el Fórum Internacional Musikae de Madrid.

Als 16 anys va debutar com a solista amb l’Orquestra Simfònica d’Euskadi. El 2011 va ser nomenat Millor Alumne del III Fórum Internacional de Música de Torrelodones.

Ha interpretat recitals en sales com el Palau Euskalduna i la Sala BBK de Bilbao, l’Ateneu de Madrid, l’Auditori de la Hochschule für Musik de Dresden i en festivals com el Musika%u2010Música de Bilbao i la Quinzena Musical de Sant Sebastià.

Entrades

Enguany, Serenates ofereix 11 concerts, del 24 de juny al 6 de juliol, al Claustre del Centre Cultural La Nau. Tots comencen a les 22:30 hores i, per a evitar les cues que es formaven en l’accés als espectacles, les entrades es poden adquirir en la web de La Tenda http://www.latenda.es/entrades o en La Tenda del Centre Cultural La Nau a un preu de 3 euros. També es poden comprar les entrades el mateix dia de l’espectacle en la taquilla habilitada en l’accés de La Nau a partir de les 20 hores.

Serenates 2015 té la col·laboració de l’Ajuntament de València, l’AVL, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, la Fundació Bancaixa, la Fundació Banc Sabadell i Heineken España.