La UA selecciona cinc artistes per a realitzar un projecte artístic en el Museu de la Universitat d'Alacant

Convocatòria_PLUS

Alacant, 30 de juny de 2015

El programa de residències formatives de creació i recerca en art contemporani PLUS, impulsat per la Universitat d'Alacant i la seua Fundació General, ha seleccionat en la primera convocatòria cinc propostes artístiques d'un total de vint-i-nou projectes per a realitzar un projecte artístic en les instal·lacions del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA).

Pablo Bellot (projecte: Quadre gran camine o no camine), Ángel Masip (projecte: Domesticitats fantasma), Juan F. Navarro (projecte: Fabrication of (non)sense), Alexandra Rodes (projecte: Ponts) són els artistes escollits per a rebre una borsa de producció de tres-cents euros, i María Ortega Estepa (Projecte: Cosmos: L'harmonia), procedent de Sevilla, que tindrà una borsa de producció de tres-cents euros, i una addicional d'allotjament de sis-cents euros.

El programa PLUS permetrà als cinc artistes seleccionats realitzar un projecte artístic en les instal·lacions del MUA: sala Naias, sala Àgora, biblioteca, amfiteatre i exteriors, durant dues setmanes, de dilluns a divendres i de 9.00 a 20.00 hores, a més, de rebre formació complementària amb tallers organitzats per diferents agents culturals amb l'objectiu de potenciar la professionalització i la projecció dels creadors. Els artistes seleccionats estan convidats a assistir també al curs d'estiu Art i Societat. «L’ obra i el gest en Antoni Miró», que tindrà lloc el pròxim 7 de juliol, en la sala de graus de Dret, al campus de la Universitat d'Alacant.

Els projectes hauran d'estar acabats al final de la residència, i el MUA els exposarà l'octubre del 2015 en una mostra col·lectiva.