El MUA premia cent quatre escolars en el XV Concurs de Tallers Didàctics

L'exposició dels treballs seleccionats enguany estarà oberta al públic del 13 al 30 de juny a la sala Àgora

Concurso_Talleres

Alacant, 12 de juny de 2015

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) lliurarà els premis del XV Concurs de Tallers Didàctics demà dissabte 13 de juny, a les 12 hores, en les instal·lacions del MUA. Més de dos mil escolars d'infantil, primària, secundària i batxillerat de tota la província han participat en els tallers didàctics organitzats pel MUA durant aquest curs acadèmic 2014/2015, dels quals han sigut seleccionats els treballs de cent quatre escolars. Els treballs premiats compondran una exposició que estarà oberta al públic del 13 al 30 de juny a la sala Àgora.

El compromís del MUA amb l'educació i la sensibilització entorn de l'art contemporani és una realitat que s'ha materialitzat, durant aquest curs, amb la programació d'accions educatives molt diverses, entre les quals destaquen els tallers didàctics. Els responsables de l'Àrea Didàctica del MUA, Remedios Navarro i David Alpañez, posen l'èmfasi en l'excel·lent tasca desenvolupada pels professors d'escoles i instituts de la província d'Alacant i destaquen l'entusiasme, creativitat i imaginació que han demostrat tots els participants. Asseguren també que el 2015 és un any de celebració per al Departament d’Educació del museu, ja que «el passat mes de febrer complíem quinze anys des que vam posar en marxa l'Àrea Didàctica del MUA. Ha sigut un recorregut en el qual hem fet visites guiades, a més de dues-centes cinquanta exposicions i dissenyat vint-i-cinc tallers didàctics. El nombre total de participants en les nostres activitats, durant aquests tres lustres, supera les setanta mil persones, i, sincerament, quan girem la vista arrere, ens produeix vertigen».

Durant el curs 14/15, l'Àrea Didàctica ha dut a terme dos tallers didàctics: Art i Geometria, del febrer al maig, i Mulier-Mulieris, del març al maig.

Art i Geometria

Durant l'any 2015 se celebra l’Any Sempere arran dels trenta anys de la mort del creador alacantí més internacional del segle xx. Diferents institucions de la província han programat exposicions i activitats entorn d'Eusebi Sempere, i el MUA s'ha sumat a aquests actes amb tres exposicions que homenatgen la seua figura i un taller entorn de l'abstracció geomètrica, en la qual Sempere va ser un dels capdavanters a Espanya.

Mulier-Mulieris

Mulier-Mulieris és una convocatòria artística en la qual es convida creadors de qualsevol nacionalitat, edat i sexe a presentar obres que reflexionen sobre la dona. Cada any, amb les peces seleccionades es duu a terme una exposició que s’inaugura entorn del 8 de març. Per al MUA, aquesta convocatòria és un dels projectes essencials i, dins de les propostes de gènere, ha arribat a convertir-se en un referent nacional. Per aquests motius,  es va plantejar un taller dirigit a alumnes de secundària i batxillerat entorn d'aquesta mostra.