Pintura i fils formen "De l'espai filat", una original mostra de Mónica Jover en el MUA

Alacant, 3 de juny de 2015

El Museu de la Universitat d'Alacant inaugura l'exposició de Mónica Jover, «De l'espai filat», demà dijous 4 de juny de 2015 a les 19.00h, en la sala Sempere del MUA. Oberta al públic fins al pròxim 25 de juliol, la mostra de l'artista es caracteritza per una mescla subtil de pintura i fils.

Mónica Jover comença una suggeridora evolució estètica i creativa gràcies a la introducció d'un nou element en les seues obres, el fil. Aquest nou material genera repunts curts i atapeïts sobre una superfície pintada dominant. No obstant això, no trenca amb l'harmonia de les pintures, sinó que forma part de l'evolució serena de la seua poètica.

L'artista constata, a través de l'experiència plàstica, que el nou material encaixa, aporta i enriqueix la seua poètica basada en l'harmonia dels contraris: objectivitat i subjectivitat, emoció i raó, taca cromàtica difusa i dibuix lineal precís, tridimensionalitat, buit i plenitud. Una simbiosi es produeix quan el fil es metamorfosa en línia, integrant-se així en una harmonia dels contraris i equilibrant-se amb la pintura.

Mónica Jover, pintora alcoiana llicenciada per la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de València. També ha cursat estudis en l'École Supérieure Beaux Arts La Cambre de Brussel·les. A més, la seua carrera d'artista l'ha portada a participar en mostres col·lectives celebrades en grans ciutats com Barcelona, Palma de Mallorca, Madrid, el Caire, Nova York o Lima. Ha sigut premiada per nombroses institucions i va ser l'autora del cartell de les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi 2014.

Obra_MonicaJover