Experts exposen en la UA els últims avanços i estudis en el sector òptic-optometrista i oftalmológic

Malalties i diagnòstic en la retina, cataractes, glaucoma, degeneració macular o els efectes del tabac en les vies visuals són alguns dels temes que es tractaran en Optoinnova 2015

Alacant, 19 de maig de 2015

Docents, investigadors i professionals de gran prestigi del sector òptic optometrista i oftalmològic procedents de diferents punts d'Espanya es reuneixen divendres pròxim, 22 de maig, en la Universitat d'Alacant en Optoinnova 2015. Dirigida a professionals i estudiants, l'objectiu de la jornada és mostrar els últims avanços en les tècniques i sistemes utilitzats en el maneig clínic de la patologia corneal, cataractes, malalties i diagnòstic de la retina, el tractament de la degeneració macular associada a l'edat (DMAE), i també els efectes del tabac en les vies visuals.

En concret, aquesta edició, que se celebrarà en la sala de graus Alfredo Orts situada en l'edifici d'Òptica de la UA, inclou tres blocs de ponències de vint minuts centrats en segment anterior, segment posterior i R+D+I en el sector òptic. Finalment, s'impartiran quatre cursos monogràfics de noranta minuts relacionats amb la rehabilitació visual, l'ull sec, l'ortoqueratologia en el maneig de la miopia i l'observació oftalmoscòpica.

En l'àmbit de la recerca científica i la innovació, Optoinnova comptarà amb l'optomestrista que ha desenvolupat més projectes europeus i un referent internacional, Robert Montés. Catedràtic de la Universitat de València, Montés parlarà de la dinàmica lacrimal. A més, el professor i investigador de la UA, Nicolás Cuenca, exposarà els seus últims avanços en malalties neurodegeneratives de la retina.

Organitzada pel Departament d'Òptica, Farmacologia i Anatomia i l'Escola de Negocis de la UA, la jornada té el patrocini de disset institucions, moltes de les quals empreses nacionals i multinacionals del sector òptic i oftalmològic. L'activitat compta, a més, amb la participació de les cinc clíniques oftalmològiques de referència de la província d'Alacant.

L'acte inaugural d'Optoinnova 2015, que tindrà lloc a les 8.30 hores en la mateixa sala de graus de l'edifici d'Òptica de la UA, comptarà amb el rector de la UA, Manuel Palomar, el degà de la Facultat de Ciències, Luis Gras, i el director del Departament d'Òptica, Farmacologia i Anatomia, Vicente Jesús Camps.

Totes les sessions es podran seguir en directe a través de videostreaming.

Ponències i ponents d'Optoinnova 2015

El termini d'inscripció està obert fins demà dimecres 20 de maig a través de l'enllaç .