Gran èxit de públic en el curs sobre Museus i Educació de la UA

Romà de la Calle ha impartit la conferència de clausura

Alacant, 24 d'abril de 2014

El Museu de la Universitat d'Alacant ha clausurat avui un curs específic sobre museologia centrat en «museus i educació», amb una gran acollida i èxit de públic. El curs, organitzat pel Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística, ha impartit a més de seixanta participants (va caldre límit del curs i amb llista d'espera) coneixements relacionats amb la funció pedagògica del museu, des d'una perspectiva tant pràctica com teòrica, i a partir dels corrents i experiències representades en la nova museologia.

Professionals de museologia, pedagogia, història de l'art i belles arts, així com estudiants de grau i postgrau interessats en aquesta matèria, s'han donat cita en el Museu de la Universitat d'Alacant per a aprendre coneixements impartits per un prestigiós professorat, entre el qual hi ha Romà de la Calle, catedràtic d'Estètica, president de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles i exdirector del MUVIM; Encarna Jiménez, historiadora i museòloga, experta en didàctica dels museus i tècnica de comunicació i didàctica de l'IVAM; Joan A. Llinares, museòleg, jurista i administrador de l'IVAM, Remedios Navarro i David Alpañez, responsables de l'àrea de didàctica del MUA, i Pilar Ortí i Santiago Ruiz, de Sin Sin Creativos. Expertos en talleres didácticos.

Romà de la Calle ha impartit la conferència de clausura del curs sobre «La teoría y la pràctica en la transmisión del conocimiento a través de los contenidos museísticos. La formación de formadores».