Comencen els concerts de primavera de l'Orquestra Filharmònica de la UA amb el pianista Enrique Lapaz Lombardo

Sota la direcció de Mihnea Ignat, l'OFUA oferirà tres concerts a Cocentaina, en l'ADDA a benefici de la Fundació Tutela i, per tercera vegada, en l'Auditori de Saragossa

Cartell_orquestraAlacant, 17 de març de 2015

La Universitat d'Alacant oferirà tres Concerts de Primavera a càrrec de l'Orquestra Filharmònica (OFUA), dirigida per Mihnea Ignat, acompanyada en aquesta edició primaveral pel reconegut pianista Enrique Lapaz Lombardo com a solista. El cicle de concerts començarà demà, 18 de març, a les 20 hores en el Centre El Teular de Cocentaina, amb entrada lliure. Com és habitual, part d'aquests concerts tenen caràcter solidari i s'inclouen en la marca VEU Solidària de la UA. Aquest és el cas del segon concert de primavera de l'OFUA, que tindrà lloc el 20 de març a les 20 hores, a l'Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), a benefici de la Fundació Alacantina Pro Tutela de la Comunitat Valenciana, amb un preu donatiu de 15 euros. El programa conclourà el pròxim dissabte dia 28 març amb l'actuació de l’OFUA a l'Auditori de Saragossa a les 20 hores. És la tercera vegada que l'OFUA rep la invitació per a actuar en el prestigiós escenari de l'Auditori de Saragossa dins del Cicle Internacional per a Orquestres Joves organitzat per la Universitat de Saragossa. Una mostra més del reconeixement que ha obtingut l’agrupació orquestral universitària alacantina fora dels escenaris de la província d'Alacant, fruit del gran treball artístic i pedagògic que l'OFUA desenvolupa des de fa ja deu anys.

El director titular i artístic de l'OFUA, Mihnea Ignat, ha dissenyat un programa carregat de romanticisme i lirisme per als tres concerts. Dues obres mestres del repertori instrumental i simfònic que pertanyen a dues escoles amb tradicions diferents, però que van molt unides pel caràcter profundament romàntic i també per la xifra 2. Es tracta del Segon concert per a piano i orquestra en do menor op. 18 de S. Rakhmàninov, en el qual intervindrà com a solista al piano Enrique Lapaza Lombardo, destacat alumne de l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid, i la Segona simfonia en re major op. 77 de J. Brahms, obra de gran envergadura del repertori simfònic romàntic alemany.

Enrique Lapaz Lombardo

Va nàixer a València el 1988. Va començar la seua formació musical amb el professor francès Joseph Mardon. Es va graduar en l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), primer en la classe de Leonid Sintsev i posteriorment en la de Rafael Salines, on va finalitzar amb la qualificació de matrícula d'honor. Més tard, va iniciar els seus estudis de postgrau en el Conservatori Rimski-Kórsakov de Sant Petersburg amb la professora Nina Seregina. Des del curs 2014-2015 és alumne de l'Escola Superior de Música Reina Sofia, en la Càtedra de Piano Fundació Banc Santander amb el professor titular Dmitri Baixkirov. Obté beca de matrícula Fundació Albéniz. El 2011 va guanyar el primer premi en el Concurs Internacional de Piano de Sant Sebastià. El 2013 va ser guardonat en el Concurs Internacional de Piano Premi Iturbi de València, i va obtenir el tercer premi en el Concurs Internacional Serguei Prokófiev de Sant Petersburg. Com a solista ha actuat en nombroses ocasions amb formacions com les orquestres de València o de la Capella de Sant Petersburg. A més, ha participat en diferents cicles i festivals nacionals i internacionals com el cicle de Joves Intèrprets de Música de Cambra de l'Auditori Nacional de Música, a Madrid, o el Festival Internacional de Música Ievgueni Mravinski de Narva, Estònia. Ha realitzat concerts en importants sales d'Espanya, Rússia, França, Alemanya, Bielorússia i Estònia. Així mateix, el 2007, per iniciativa de la Fundació Scriabin, va fer un enregistrament a Moscou per a la Ràdio Russa amb obres de Prokófiev i Nikolàiev. És membre del Trio Syrah, el qual acaba de traure al mercat el seu primer CD, De tres en tres, que inclou música per a trio de Piazzolla, Bruch i Brahms.

Programa:

Part I

S. Rakhmàninov (1873-1943): Concert per a piano i orquestra núm. 2 en do menor op. 18 (32')

I. Moderato

II. Adagio sostenuto

III. Allegro scherzando

Part II

J. Brahms (1833-1897) Simfonia núm. 2 en re major op. 73 (43')

I. Allegro non troppo. II. Adagio non troppo. III. Allegretto grazioso (quasi Andantino). IV. Allegro con spirito