Maquetes de construcció d'estructures formen la nova exposició del MUA "Structural point"

L'exposició forma part de les activitats programades en el Mes Cultural de l'Escola Politècnica Superior

Alacant, 5 de febrer de 2015

El Museu de la Universitat d’Alacant inaugurarà demà divendres 6 de febrer, a les 10:30 hores “Structural point. Maquetes de construcció d’estructures”, un nova exposició integrada per maquetes de construcció d’estructures, coordinada per professors de l’Escola Politècnica Superior i membres del Grup d’Investigació Materials i Sistemes Constructius de l’Edificació, Juan Carlos Pérez i Beatriz Piedecausa. La mostra serà inaugurada pel director de l’Escola Politècnica Superior, Andrés Montoyo, i forma part del programa d’activitats del Mes Cultural de l’EPS 2015.

Aquesta exposició està basada en el concepte de construcció, concretament en les estructures d’edificació, i mostra 50 maquetes que reprodueixen trobades, detalls i elements constructius resolts amb diferents materials (formigó armat, fusta i metall), desenvolupades per estudiants de les assignatures de Construcció d’Estructures I i II del grau en Arquitectura Tècnica de la UA.

Els organitzadors afirmen que l’art de construir comprèn molts àmbits de la tècnica: els materials, les solucions més eficients o els sistemes constructius més adequats, que ara es tracten en aquesta mostra.

La inauguració de l’exposició, que estarà oberta al públic fins al 23 de març, es completa amb una sèrie de microconferències a les 12.00 h en la sala d’actes de la Politècnica IV, i que tindran la participació de Pascual Urbán, docent en l’assignatura de Construcció d’Estructures del grau en Arquitectura Tècnica.

Col·laboren en aquesta mostra entitats importants del sector de la construcció com el Col·legi Oficial d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació d’Alacant, Ferrovial Agroman, Urbana, Antra i Refortec.