Comença la tercera edició del Màster d%u2019Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA

Com a part del màster, el dissabte 10 de gener s’inicia la programació del Cicle de Guitarra Clàssica en l’ADDA, amb el qual la UA, Diputació i Ajuntament consoliden la projecció internacional d’aquest projecte

Alacant, 8 de gener de 2015

La nova Seu de la Universitat d’Alacant, en el carrer Sant Ferran 40, acull demà divendres 9 de gener a les 18:00 hores la inauguració de la tercera edició del Màster d’Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA. L’acte inaugural estarà presidit per la vicerectora d’Estudis, Formació i Qualitat, Cecilia Gómez, acompanyada per l’alcalde en funcions, Andrés Llorens. L’acte d’inauguració tindrà també les intervencions de Juan Merino, director regional a Alacant del Banc Sabadell (entitat que finança dues beques), Alejandro Ceballos, president de l’Associació d’Antics Alumnes del màster, i Juan Antonio Roche i Ignacio Rodes director i director acadèmic del màster, respectivament.

Al final de les intervencions, els alumnes del màster Alejandro Ceballos i Isabel Martínez oferiran un recital de guitarra.

Catorze alumnes procedents d’Austràlia, Canadà, Brasil, els EUA i Espanya, entre d’altres, es formaran enguany a la UA, la qual cosa avala la consolidació internacional d’aquest màster que s’imparteix de gener a juliol.

Els organitzadors asseguren que el màster és una experiència completament nova que ofereix a graduats i professionals de la guitarra l’oportunitat de perfeccionar els coneixements i la pràctica de l’instrument de la mà d’un col·legi de professors que han sigut seleccionats entre els més prestigiosos virtuosos del món: Manuel Barrueco, David Russell, Pepe Romero, Ignacio Rodes, Paul O’Dette, Paul Galbraith, Fabio Zanon, Roberto Aussel o el director d’orquestra José de Eusebio.

Els cursos s’imparteixen en anglès i espanyol i tracten sobre aspectes tan rellevants com: El repertori per a viola i guitarra barroca, La música de J.S. Bach en els instruments de corda premuda, El repertori guitarrístic en el segle XIX, El repertori guitarrístic en el segle XX, El repertori guitarrístic llatinoamericà des del 1900 fins a l’actualitat, Els concerts per a guitarra i orquestra, La transcripció guitarrística, La guitarra en la música de cambra o La guitarra solista en la pràctica orquestral.

Com a part del II Màster d’Interpretació de Guitarra Clàssica, la Diputació d’Alacant ha programat el Cicle de Guitarra Clàssica en l’ADDA, que reunirà durant el primer semestre de 2015 destacats artistes internacionals.

El programa començarà el dissabte 10 de gener a les 20:00 hores amb el guitarrista escocès de renom mundial David Russell. Els artistes internacionals Paul O´Dette (professor a Eastman School of Music, Rochester Estats Units) Pepe Romero (professor a Thornton School of Music de la University of Southern Califòrnia. Doctor honoris causa en música per la Universitat de Victoria, Columbia Britànica), Ignacio Rodes (professor al Conservatori Superior de Música "Oscar Esplà" d’Alacant), Fabio Zanon (professor convidat a la Royal Academy of Music de Londres) Manuel Barrueco (professor a Peabody Conservatory of Music at Johns Hopkins University, Baltimore, Estats Units) i Paul Galbraith (professor convidat a Columbus State University, Georgia) completen el programa d’actuacions.

La Fundació de la Comunitat Valenciana, l’Auditori de la Diputació d’Alacant, la Universitat d’Alacant i l’Ajuntament de la ciutat impulsen aquest projecte multidisciplinari que, com en les edicions anteriors, es complementa amb el “Màster d’Interpretació de Guitarra Clàssica”.