El MUA analitza la creació d'Art Contemporani a Alacant en la jornada Utòpica

Artistes, galeristes i tècnics d’art d’institucions i entitats privades parlaran d’estratègies per a millorar la promoció, la producció, el suport institucional i el col·leccionisme de l’art contemporani alacantí

Alacant, 7 de gener de 2015

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) comença l’any amb una nova proposta cultural que s’endinsarà en l’anàlisi i la reflexió de la creació d’Art Contemporani a la província d’Alacant: la Jornada Utòpica. La trobada tindrà lloc divendres que ve 9 de gener a les 18 hores en la Sala Polivalent del MUA, i tindrà la participació d’artistes, galeristes i tècnics d’art d’institucions i entitats privades, els quals proposaran estratègies comunes per a millorar la promoció, la producció, el suport institucional i el col·leccionisme de l’art contemporani alacantí.

Utòpica forma part de les activitats programades al voltant de l’exposició de producció pròpia Des de dins, que el MUA exposa fins al 10 de gener, i que té com a objectiu dinamitzar l’art contemporani alacantí des dels diferents àmbits que intervenen en el teixit cultural.

Aquest esdeveniment tindrà la participació d’Aurelio Ayela, artista i sotsdirector del Departament d’Art i Comunicació Visual Eusebi Sempere de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert; Juana María Balsalobre, directora del Departament d’Art i Comunicació Visual Eusebi Sempere de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert; Begoña Deltell, directora de la Galeria Aural; Bernabé Gómez, tècnic del MUA i professor de Belles Arts; Ángel Masip, artista i representant de l’AVVAC; Jaime Pérez, director de Parking Gallery; Faust Ripoll, director del Servei de Llengües i Cultura de la UA, i Catalina Rodríguez, coordinadora de Las Cigarreras. Moderarà l’artista Ana Pastor.

Exposició Des de dins

La Universitat d’Alacant, a través del Museu (MUA), manté des dels seus orígens un compromís ferm amb la defensa i el suport de les manifestacions culturals i artístiques emergents i, en particular, d’aquelles que es generen dins del seu entorn. Fruit d’aquesta obstinació sorgeix el projecte Des de dins. Art contemporani des d’Alacant, una mostra que es va inaugurar el passat 14 de novembre de 2014 i que estarà oberta al públic fins al 10 de gener de 2015. Aquesta iniciativa naix per a difondre, analitzar i promocionar l’art contemporani que s’està gestant a Alacant i voltants. L’exposició, comissariada pel tècnic del MUA Bernabé Gómez, està integrada per una selecció d’obres d’una generació de joves artistes (entre 35 a 45 anys) nascuts a Alacant o que treballen en el seu àmbit i que s’han convertit en el vertader motor del desenvolupament artístic de la província els últims anys. En total, han sigut seleccionats 19 artistes i s’exposaran diverses obres de cadascun d’ells. Des de dins ofereix una visió global del panorama de la creació actual alacantina i perfila cap a on transiten les línies d’investigació en l’art contemporani. La selecció duta a terme facilita l’anàlisi de les obres, permet descobrir les relacions que s’estableixen entre si i, a més, mostra els vincles que tenen amb l’entorn que ha influït en la seua creació. En aquesta mostra, el punt de partida i el nexe d’unió és el context alacantí; un espai que adquireix forma plàstica i conceptual en diferents treballs que reflecteixen, al seu torn, l’univers artístic de cadascun dels artistes seleccionats: Milagros Angelini, Rosana Antolí, Aurelio Ayela, Rosalía Banet, Pablo Bellot, Cristina de Middel, Olga Diego, Cristina Ferrández, Juan Fuster, Ferran Gisbert, Susana Guerrero, Kribi Heral, Eduardo Infant, Mónica Jover, Edgar Mendoza, Javi Moreno, Juan Carlos Gens, Luisa Pastor i Jesús Rivera.

El MUA ha preparat un catàleg que inclou, a més, una obra numerada de l’artista Vik autofocus, que es lliurarà amb la compra del catàleg (15 euros) per a promocionar el col·leccionisme.