La Universitat d'Alacant oferirà tres Concerts de Nadal interpretats per l'OFUA

Com a novetat, l'OFUA actuarà en el Teatre Audiori del Centre Social de Dénia i repeteix experiència en el Centre Comercial Gran Via d'Alacant i en l'ADDA, aquest últim amb caràcter solidari a benefici de Càritas

Alacant, 1 de desembre de 2014

La Universitat d'Alacant ha presentat aquest matí en roda de premsa la programació dels tradicionals Concerts de Nadal a càrrec l'Orquestra Filharmònica de la UA sota la direcció de Mihnea Ignat. Enguany el programa inclou tres concerts per al mes de desembre que tindran lloc el dijous 18 al Teatre Audiori del Centre Social de Dénia, i el dissabte 20, al matí el Concert en Família al Centre Comercial Gran Via, i a la vesprada el Concert Rotary-Universitat d'Alacant a benefici de Càritas, a l'Auditori de la Diputació d'Alacant (ADDA).

El director de l'OFUA, Mihnea Ignat, explica que ha dissenyat un programa molt amè que inclou obres conegudíssimes per al públic i que, enguany, té com a protagonista principal la mateixa OFUA i els seus integrants. El programa estarà estructurat en dues parts. «La primera composta per valsos, polques, danses hongareses i danses eslaves; obres molt conegudes per al públic i que responen a la tradició musical centreeuropea. En la segona part ens acostem geogràficament a la tradició musical mediterrània i concretament espanyola, amb tocs alacantins. Obres molt conegudes de compositors com Chapí, G. Giménez, Bizet i alguna sorpresa». En definitiva, un programa molt popular amb tocs espectaculars perquè el públic gaudisca de la música, del Nadal i ajude els més desfavorits.

Concert en Família

El dissabte 20 de desembre, l'OFUA farà doblet amb dues actuacions. A les 12 hores tindrà lloc el Concert en Família, amb assistència lliure, al Centre Comercial Gran Via.

Segons el director titular i artístic de l'OFUA, Mihnea Ignat, aquest concert té com a objectiu principal acostar la música clàssica als espais no convencionals i a un tipus de públic que d'una altra manera no tindria accés a la gran tradició cultural de la música clàssica. Serà un concert divertit, participatiu durant el qual els menuts de la família podran viure molt de prop una orquestra filharmònica i podran interactuar de manera directa amb el director i amb els músics. Es pretén així desmuntar a poc a poc els prejudicis i les falses percepcions que sobretot les generacions més joves han anat acumulant últimament en relació amb la música clàssica.

El mateix dissabte 20 a la vesprada, l'OFUA tornarà a actuar en l'Auditori de la Diputació d'Alacant a les 20.00 hores, on oferirà el Concert Rotary-Universitat d'Alacant, que tindrà una finalitat benèfica, ja que la recaptació es donarà íntegrament a Càritas Alacant. Així ho ha anunciat Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, acompanyat per Francisco Carreras, del Rotary Club Alacant Port, i Jaime Pérez, director de Càritas Diocesana Oriola-Alacant. Jaime Pérez ha afirmat que en aquests moments la seua diòcesi està atenent cent mil persones, de les quals prop de 3.500 persones sense llar, motiu pel qual el vicerector ha destacat la importància d'aquest concert pel seu objectiu solidari en aquestes dates especials. L'entrada costa 15 euros i es pot adquirir en Instanticket (també s'ha habilitat Fila 0), en qualsevol dels dos clubs Rotary i una hora abans en la taquilla del mateix auditori.

La roda de premsa ha comptat amb l'assistència dels patrocinadors de l'OFUA, entre els quals hi havia Javier Peláez, president de la Fundació Manuel Peláez, Paco Carreras, en representació dels Clubs Rotary Alacant i Port d’Alacant, Purificación Berdejo, gerent del Centre Comercial Gran Via, Francisco Bartual, director general d'Hidraqua Comunitat Valenciana (que s'incorpora com a nou patrocinador de l'OFUA), Ezequiel Moltó, en representació de Vectalia, Lucia Gomis, directora de la Fundació General de la UA i Jaime Pérez, director de Càritas Oriola Alacant, entitat a la qual es donarà la recaptació del concert del dia 20 de desembre que tindrà lloc a l'ADDA, gràcies a la col·laboració dels Clubs Rotary.

Enguany la UA ha programat un total de tres concerts sota el lema «Concerts de Nadal de la UA»:

18 de desembre, 20 hores, Teatre Audiori del Centre Social, Dénia. Entrada lliure.

20 desembre, 12 hores, Centre Comercial Gran Via. Assistència lliure

20 desembre, 20 hores, Adda. Entrada 15 euros, Veu Solidària per a Càritas Alacant

PROGRAMA:

1. J. Brahms - Danses hongareses 1, 3 i 5

2. A. Dvorák - Dansa eslava núm. 8

3. P. I. Txaikovski: Vals de la suite «El llac dels cignes»

4. J. Strauss - El Danubi blau

5. G. Bizet - Seleccions de les suites de «Carmen»

6. R. Chapí - Preludi de «La revoltosa»

7. G. Giménez - Preludi de «Las bodas de Luis Alonso»

8. J. Rutter - Adeste fideles