L'Orquestra Filharmònica de la UA, dirigida per Mihnea Ignat, en el MusicFest de Perusa

L'OFUA ha sigut seleccionada per a participar en aquest prestigiós festival d'estiu entre l'1 i el 24 d'agost

Alacant, 1 d'agost de 2014

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) i el seu director titular i artístic, Mihnea Ignat, han sigut seleccionats per a participar com a orquestra resident en el prestigiós curs i festival d'estiu MusicFest 2014 de Perusa, el major festival d'Itàlia per a músics joves. Un total de 35 músics de l'OFUA amb el seu director ix avui cap a Perusa, on romandran fins al pròxim 24 d'agost. Segons explica Mihnea Ignat, “haver sigut seleccionats per a participar en aquest festival de gran prestigi internacional és un important reconeixement al treball i la qualitat musical de l'OFUA”.

Durant la seua estada a Perusa els integrants de l'OFUA interactuaran en 16 concerts amb grans músics i solistes internacionals i interpretaran 16 repertoris musicals diferents, cosa que Ignat ha qualificat com “una experiència única, amb una participació molt intensa i ambiciosa”. El MusicFest de Perusa s'organitza com un institut d'alt rendiment, en què s'imparteix formació a joves músics i se'ls ofereix la possibilitat d'experimentar amb professors destacats d'arreu del món. A més, els participants poden practicar en directe amb una orquestra de prestigi seleccionada: enguany l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant.
El famós pianista internacional Sergei Babayan, també director d'orquestra i pedagog a Cleveland Institute; el llegendari pianista i pedagog John Perry, càtedra de piano del Conservatori de Música de Colburn a Los Angeles; Joseph Kalichstein, càtedra de música de cambra de l'Acadèmia Julliard; Tema Blackstone i Hung Kuan Chen, equip de piano excepcional afiliat al New England Conservatory, o Antonio Pompa-Baldi, de l'Institut de Música de Cleveland, participaran amb l'OFUA en l'edició 2014 del MusicFest de Perusa.