La Universitat d’Alacant presenta els seus esportistes federats de la temporada 2023-2024

La Facultat d’Educació acull la tradicional foto de família i les intervencions de dos esportistes en representació dels valors de l’esport

PRESENTACION_EQUIPOS_DEPORTIVOS_UA 2023-2024

Foto de família dels participants en l’acte.

Alacant. Dimarts, 28 de novembre de 2023

La sala d’actes de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant ha acollit aquest matí la tradicional presentació dels esportistes que competeixen en equips federats de la institució acadèmica alacantina. Gairebé 200 persones entre esportistes, tècnics i patrocinadors han participat d’aquest acte en el qual es presenten els equips de la institució i en el qual es dona veu a dos representants dels valors esportius de l’entitat.

L’acte ha estat presidit per la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, Catalina Iluescu, que ha estat acompanyada pel director del Secretariat d’Esports, Roberto Cejuela. Després d’unes paraules de benvinguda, s’ha donat pas a les poses per a les fotografies per equips de cada disciplina esportiva. En concret, la UA competeix aquesta temporada en escalada, orientació, remo, rugbi i triatló, amb equips masculins i femenins, i futbol masculí. A més, des del Servei d’Esports es manté un equip de corredors aficionats anomenat Runners UA que compta amb més de mig centenar de persones.

La vicerectora s’ha dirigit als esportistes per a descriure’ls com a «heralds de l’ideal saludable de la població». «Sou exemples de tenacitat, constància, força de voluntat i de la capacitat per a compaginar la part física i la intel·lectual de l’ésser humà. Respecteu, a més, valors ètics i esportius i, per tot això, és un orgull per a la Universitat d’Alacant que porteu el seu nom i que sigueu la millor representació en aquelles competicions en què participeu».

En representació de l’esport femení ha intervingut la triatleta Sara Alemany. Estudiant de quart curs del grau en Dret, l’atleta va iniciar alhora els estudis i la competició d’elit a la Universitat d’Alacant. «Recorde els inicis, quan era molt estressant combinar els estudis i els entrenaments en entrar en les dues coses al mateix temps, però també recorde el suport de la meua família, dels entrenadors i companys. Sempre estava cansada, però gràcies a ells el record continua sent agradable», ha confessat, i hi ha afegit «si poguera parlar amb la Sara de fa quatre anys, li diria tot valdrà la pena, li compartiria l’emoció de veure com, any rere any, s’aconsegueixen resultats i li diria que no perda mai la motivació perquè aconseguirà tot el que s’ha proposat».

Per part seua, en representació de l’esport masculí ha intervingut el corredor d’orientació David de Miguel, estudiant de quart curs del grau en Física. L’atleta ha defensat l’esport com una «forma de vida» i ha enaltit els valors de la «importància del treball en equip, la disciplina i la humilitat tant en la victòria com en la derrota». A més, ha agraït «el suport de la Universitat d’Alacant a esports que el necessiten».

1.- Roberto Cejuela i Catalina Iliescu, durant la presentació.

2.- La triatleta Sara Alemany.

3.- El corredor d’orientació David de Miguel.