El MUA i el Juan Gil Albert inauguren nova edició dels Encontres d'Art Contemporani

Alacant, 30 de juny de 2014

Després de deu anys de col·laboració, la Universitat d'Alacant i l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert inauguraran una nova edició dels Encontres d'Art Contemporani demà, dimarts 1 de juliol, a les 19.00 h, a la sala el Cub del MUA. La mostra romandrà oberta al públic fins al 26 de juliol.

La fructífera col·laboració entre les dues institucions ha permès aproximar la innovació i l'experimentació de l'art més jove a la comunitat universitària, artística i al públic en general. Una dècada que ha consolidat els EAC com una excel·lent plataforma de reflexió, debat i coneixement entorn de la creació i la societat contemporània.

En l'edició d'enguany el jurat ha seleccionat 24 projectes, entre els quals destaquen els presentats en format fotografia o vídeo, "una tendència creixent en anys anteriors, que, en aquesta edició, s'ha evidenciat amb contundència, amb la incorporació d'aquests nous mitjans i llenguatges a la creació artística contemporània", segons afirmen els tècnics d'art del MUA.

D'altra banda, es consolida el caràcter internacional dels EAC, ja que compta amb artistes de Cuba, Perú o Argentina. Alhora crida l'atenció un fenomen no tan freqüent abans: la selecció creadors i creadores espanyols que resideixen a l'estranger. Això aporta una mirada, filtrada des de diferents perspectives, que enriqueix encara més la mostra.

Tatiana Abellán, Aggtelek, Alfonso Almendros, Rosalía Banet, Manu Blázquez, Carma Casula, Robert Cervera, Vanessa Colareta, Mutua Artística, Alberto Feijoo, Sandra Paula Fernández, Miguel Ángel García, Marco Godoy, Paula Gortázar, Patrik Grijalvo, Nuria Güell, Oriol Jolonch, Guillem Juan Sancho, Antonio Mas, Fernando Maselli, Levi Orta, Javier Palacios, Leonor Serrano Rivas i Llorenç Ugas Dubreuil, integren el llistat d'artistes seleccionats en aquesta edició.