La Fundació Cajamar patrocinarà els Concerts d'Estiu de l'OFUA

Alacant, 16 de juny de 2014

El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, i el director territorial de Cajamar a Alacant, Francisco Javier Ruiz, han signat aquest matí un conveni de col·laboració pel qual la Fundació Cajamar se suma al projecte musical de l'Orquestra Filharmònica de la UA, concretament com a patrocinadora dels Concerts d'Estiu de l'OFUA. En l'acte de signatura han estat presents el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés; la vicerectora de Planificació Econòmica, Monica Martí; la directora de la Fundació General de la UA, Lucía Gomis, i el gerent de Banca d'Empreses de Cajamar a Alacant, Rafael Morata.

Manuel Palomar ha destacat la qualitat de l'OFUA i del seu director titular i artístic, Mihnea Ignat, així com la importància d'aquest patrocini. L'aportació econòmica de la Fundació Cajamar anirà destinada a beques formatives per als alumnes integrants de l'OFUA, una ajuda amb la qual poden completar el manteniment dels seus instruments. En total, segons ha detallat el vicerector, Carles Cortés, l'OFUA compta amb 55 integrants que reben una beca de 900 euros anuals.

Per la seua banda, el director territorial de Cajamar a Alacant, Francisco Javier Ruiz, ha manifestat la intenció de prolongar en el temps aquest acord, ja que la col·laboració en l'àmbit cultural és una de les prioritats de la Fundació Cajamar, junt amb el suport al desenvolupament local. Així mateix, tant Palomar com Ruiz han deixat oberta la possibilitat d'intensificar aquesta col·laboració ampliant-la a l'àmbit esportiu universitari.

El programa dels Concerts d'Estiu inclou un total de 4 actuacions en el mes de juliol que començaran el dimecres 2 de juliol a Polop de la Marina, a les 21.30 h, en la plaça dels Xorros, amb entrada lliure. L'endemà, el 3 de juliol a les 20 h, l'OFUA actuarà en el Teatre Chapí de Villena com a part dels actes d'inauguració dels cursos estiu, amb entrada lliure amb invitació.

El 5 juliol a les 20 h, l'Auditori Provincial de la Diputació d'Alacant (ADDA) serà l'escenari del tercer Concert d'Estiu, en aquesta ocasió amb una fi solidària a benefici de l'Associació Vínculos Infantiles d'Alacant. L'entrada tindrà un preu donatiu de 15 euros. El programa finalitzarà el 6 de juliol en el parc Barranc de la Font de Xixona a les 21 h, amb entrada lliure.

El director titular i artístic de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, Mihnea Ignat, ha triat per als concerts d'estiu un programa compost per dues obres fonamentals del repertori orquestral clássicoromàntic alemany: Concert per a violí i orquestra en re major Op. 77 de J. Brahms, amb el jove solista i guardonat virtuós polonès Maciej Strzelecki, alumne de la Càtedra de Violí Telefónica de l'Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid, i Simfonia núm. 5 Op. 67 en do menor de L. van Beethoven.

Segons, Mihnea Ignat, el Concert per a Violí i Orquestra Op. 77 en re major de J. Brahms és una obra fonamental del repertori romàntic per a violí i orquestra que requereix que el violí solista tinga una depurada tècnica, ja que són molts els passatges de virtuositat absoluta. No obstant això, com és sempre el cas dels grans compositors, tot està posat al servei de l'expressió musical i artística, fi última de totes les arts en definitiva.

En la segona part del concert sonaran els concordes de l'obra més coneguda de la història de la música clàssica: la simfonia núm. 5 Op. 67 en do menor de L. van Beethoven, una obra emblemàtica del gran compositor alemany que va ser el precursor de J. Brahms. La simfonia ens explica el tumult del geni de Bonn que estava ja camí de perdre completament l’oïda i que alternava en la seua vida moments d'extrema frustració i desesperació amb altres de gran intimitat i pau interior.

“En definitiva un programa molt exigent per a l'orquestra, el solista i el director però molt apetible i conegudíssim per al públic”, ha afirmat Mihnea Ignat.