El MUA premia 86 escolars en el XIV Concurs de Tallers Didàctics

2.500 escolars de la província d'Alacant han participat aquest curs acadèmic en els tallers didàctics del Museu de la Universitat d'Alacant

L'exposició dels treballs seleccionats estarà oberta al públic del 14 al 21 de juny en la sala Àgora

Lliurament de premis Tallers Didàctics del passat any 2013

Alacant, 13 de juny de 2014

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) lliurarà els premis del XIV Concurs de Tallers Didàctics, demà dissabte 14 de juny, a les 12 h, en les instal·lacions del MUA. Un total de 2.500 escolars d'infantil, primària, secundària i batxillerat de tota la província han participat en els tallers didàctics organitzats pel MUA durant aquest curs acadèmic 2013/2014, d’entre els quals s’han seleccionat els treballs de 86 escolars. Els treballs premiats conformaran una exposició que estarà oberta al públic del 14 al 21 de juny en la sala Àgora.

El compromís del MUA amb l'educació i la sensibilització entorn de l'art contemporani és una realitat que s'ha materialitzat, durant aquest curs, amb la programació d'accions educatives molt diverses, entre les quals destaquen els diferents tallers didàctics que els tècnics del MUA han dut a terme.

Els responsables de l'Àrea Didàctica del MUA, Remedios Navarro i David Alpañez, asseguren que “ens enorgulleix contribuir a la posada en valor de la formació artística com a via per a la reflexió i l'enriquiment personal”. La finalitat principal d'aquests tallers és conjuminar la transmissió de coneixements, l'experimentació i la vivència lúdica del museu.

Durant el curs 2013/2014 el MUA ha oferit tres tallers didàctics, dissenyats a partir de dues exposicions dels fons propis del MUA (“Relats de Línies i Fang”, d'Arcadi Blasco; i “Paisatges i petjades” entorn de l'exposició “Entre cel i terra. Paisatges en la Col·lecció del MUA”), a més d'una proposta de caràcter temàtic que ha plantejat la reflexió sobre la identitat i les xarxes socials.

Remedios Navarro i David Alpañez asseguren que “l’exposició ‘Relats de Línies i Fang’ ens va permetre conèixer els processos creatius del fang i acostar-nos a la dilatada obra ceràmica de l'artista de Mutxamel, Arcadi Blasco”. A través de les rodes de molí i el treball amb textures i petjades, xiquets d'educació infantil i primària van poder reproduir solucions tècniques i estètiques observades en les obres d'Arcadi, i transcendir aquest aprenentatge creant peces carregades d'una gran originalitat.

D'altra banda, la recerca entorn de les petjades, en aquest cas dels agents atmosfèrics en la naturalesa, va estar present en la proposta del taller “Paisatges i petjades! entorn de l'exposició “Entre cel i terra. Paisatges en la Col·lecció del MUA”. En aquest taller didàctic els escolars van utilitzar elements naturals, guixos en pols i cues, amb els quals van poder plasmar els efectes que el vent, la pluja o la calamarsa deixen en els paisatges naturals i urbans.

El tercer taller, titulat “Perfils”, destinat a alumnes de secundària i batxillerat, va tractar qüestions entorn del retrat i les xarxes socials. A través de diferents activitats, es van treballar aspectes com la imatge que projectem en contraposició a la visió que els altres tenen de nosaltres, la societat i les xarxes socials, les relacions socials virtuals i reals, o el perfil en les xarxes socials.

Els tècnics de l'Àrea Didàctica del MUA valoren l'experiència d'aquest curs com a “molt positiva” i destaquen la col·laboració d'Aitor Aráez, alumne en pràctiques del cicle formatiu d'Animació Sociocultural; M. José Marvez, alumna de passantia de la Universitat Centroccidental Lisandro Alvarado de Veneçuela i dels voluntaris culturals de la UA, Alberto Regagliolo i Virginia Artigas.

De la mateixa manera, Remedios i David posen l'accent en l'excel·lent tasca que duen a terme els professors d'escoles i instituts de la província d'Alacant i destaquen l'entusiasme, creativitat i imaginació que hi han demostrat tots els participants.