Més de 300 escolars participen de l’Escola d’Estiu de la Universitat d’Alacant

El programa estival per a xiquets/es promou la conciliació laboral i familiar entre la comunitat universitària

Escuela_Verano (1)
Escuela_Verano (2)

En les imatges, diferents moments de l'Escola d'Estiu de 2023.

Alacant. Dimarts, 1 d'agost de 2023

Un any més, la Universitat d'Alacant (UA) conclou la ja tradicional Escola d'Estiu, un programa educatiu per a escolars que s'ha desenvolupat des del 26 de juny fins al 31 de juliol i en el qual han participat més de 300 xiquets/es. Com a novetat d’aquesta edició, aquest servei dirigit a fills/es de personal de la comunitat universitària ha augmentat el rang d'edat i ha acollit persones entre 3 i 16 anys.

L'objectiu principal d'aquest programa és facilitar la conciliació laboral i familiar dels membres de la comunitat universitària, que inclou estudiants, personal d'administració i serveis i personal docent i investigador, a més de personal de la Fundació General de la UA, el Centre Superior d'Idiomes i el Parc Científic d'Alacant.

En total, van ser 304 escolars els inscrits en el programa, dels quals 153 van ser xiquets i 151, xiquetes. Els participants van gaudir d'una varietat d'activitats divertides i educatives que van abastar diversos temes d'interès com ara informàtica, anglès, ioga, multiesport, jocs populars i contacontes, entre d’altres. Cal destacar, a més, que els escolars també van assistir a la celebració del Pati de la Ciència, una activitat enfocada a fomentar la cultura científica i acostar-los la ciència d'una manera lúdica i innovadora.

Els monitors, que van ser 18 professionals titulats en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, Educació Primària, Educació Infantil o Infermeria, es van encarregar de conduir l'activitat durant les jornades. A més, l'equip va comptar amb el suport d'una infermera, dues monitores de coordinació i una de reforç en activitats, materials, equipaments i espais.

Amb aquest programa que organitza el Servei d'Esports, la Universitat d'Alacant demostra el seu compromís amb la conciliació laboral i familiar de la comunitat universitària amb la finalitat de contribuir al benestar i qualitat de vida dels membres.