Quatre Concerts d'Estiu al juliol amb l'Orquestra Filharmònica de la UA

L'OFUA actuarà amb el guardonat i virtuós polonés Maciej Strzelecki, com a solista

Alacant, 4 de juny de 2014

La Universitat d'Alacant ha donat a conèixer aquest matí el programa de Concerts d'Estiu de l'Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA). El director del Servei de Cultura de la UA, Faust Ripoll, ha presentat el programa en roda de premsa, al costat d'Eva Valero, directora de Seus Universitàries; Antonio Ríos, president de l'Associació Vincles Infantils d'Alacant; Javier Peláez, patró de la Fundació Manuel Peláez i Héctor López, director d'operacions de Vectalia; Josep Ochoa, director del Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística; Lucía Gomis, directora de la Fundació General de la UA; Rosa Ruiz Gutiérrez, directora de Programes d'AVI; Concha Aldave, directora de la Fundació Manuel Peláez i representants d'altres entitats patrocinadores dels concerts com Fundació Marjal, Cajamar, Diputació Provincial d'Alacant i els ajuntaments de Polop, Xixona i Villena.

El programa inclou un total de 4 concerts en el mes de juliol que començaran el dimecres 2 de juliol a Polop de la Marina, a les 21 hores, en la plaça dels Xorros amb entrada lliure. L'endemà, el 3 de juliol a les 20 h, l'OFUA actuarà en el teatre Chapí de Villena com a part dels actes d'inauguració dels cursos estiu, amb entrada lliure amb invitació.

El 5 juliol a les 20 h, l'Auditori Provincial de la Diputació d'Alacant (ADDA) serà l'escenari del tercer Concert d'Estiu, en aquesta ocasió amb una fi solidària a benefici de l'Associació Vincles Infantils d'Alacant. L'entrada tindrà un preu donatiu de 15 euros i estaran a la venda a partir de la setmana vinent.

El programa finalitzarà el 6 de juliol en el parc Barranc de la Font de Xixona a les 21 h, amb entrada lliure.

El director titular i artístic de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, Mihnea Ignat, ha triat per als concerts d'estiu un programa compost per dues obres fonamentals del repertori orquestral classicoromàntic alemany: Concert per a violí i orquestra en re major Op. 77 de J. Brahms , amb el jove solista i guardonat virtuós polonès Maciej Strzelecki, alumne de la càtedra de Violí "Telefónica" de l'Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid, i Simfonia Núm. 5 Op. 67 en do menor de L. van Beethoven.

Segons, Mihnea Ignat, el Concert per a Violí i Orquestra Op. 77 en re major de J. Brahms és una obra fonamental del repertori romàntic per a violí i orquestra que requereix del violí solista una depurada tècnica, ja que són molts els passatges de virtuositat absoluta. No obstant això, com és sempre el cas dels grans compositors, tot això està posat al servei de l'expressió musical i artística, fi última de totes les arts en definitiva.

En la segona part del concert sonaran els concordes de l'obra més coneguda de la història de la música clàssica: la simfonia Núm. 5 Op. 67 en do menor de L. van Beethoven, una obra emblemàtica del gran compositor alemany que va ser el precursor de J. Brahms. La simfonia ens conta el tumult del geni de Bonn que estava ja camí de perdre completament l’oïda i que alternava en la seua vida moments d'extrema frustració i desesperació amb altres de gran intimitat i pau interior.

“En definitiva, un programa molt exigent per a l'orquestra, el solista i el director però molt apetible i conegudíssim per al públic”, ha afirmat Mihnea Ignat.

Associació Vincles Infantils

L'Associació Vincles Infantils és una entitat d'àmbit autonòmic que està treballant des de l'any 2005 amb col·lectius en situació de conflicte o dificultat social. La principal finalitat de l'Associació Vincles Infantils és promoure el desenvolupament de programes específics referits a la família en situació de conflicte, trencament familiar, separació o divorci; així com la promoció del voluntariat social i educatiu.