El MUA celebra la Nit en Blanc amb un concert doble i visites guiades

Els grups Extensores automáticos i The break, bandes emergents de la UA, actuaran divendres al MUA i s’oferiran dues visites guiades, amb l’exposició ‘Després de la UA’ com a punt de partida d’un recorregut per alguns dels racons menys transitats del campus

Alacant. Dimecres, 19 de juliol de 2023

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) s’uneix un any més a la celebració de la Nit en Blanc, programada conjuntament pels museus i centres d’art de la ciutat d’Alacant, el pròxim divendres 21 de juliol. La proposta del MUA està integrada per un concert doble a càrrec de les bandes emergents de la UA Extensores automáticos i The break, que començarà a les 21 hores, i per dues visites guiades que tindran l’exposició «Després de la UA» com a punt de partida d’un recorregut per alguns dels racons menys transitats del campus (eixides des del MUA a les 22.30 hores i a les 23.15 hores)
La vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, Catalina Iliescu, ha declarat que «la “Nit en Blanc” suposa una oportunitat excepcional per a ampliar l’oferta cultural i d’oci dels nostres espais culturals. El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) ha dissenyat una programació on el talent musical universitari es dona cita amb l’art més contemporani».

Programa:

21 hores. - Concert de Bandes Emergents de la UA

Extensores Automáticos: Grup de música que es nodreix de diversos subgèneres vinguts del rock, sobretot l’ska, el punk-rock, el reggae o el rap. Música alegre amb lletres en valencià i castellà, amb les quals fan referència a temes socials d’actualitat. SpotifyYouTubeInstagram, Twitter i Facebook.

The break: Banda formada per sis amics de la Universitat d’Alacant que es van unir per a tocar música indie-rock, amb algun toc de punk. Les seues cançons en castellà i en anglés ens remeten a bandes com Strokes, Artic Monkeys i 1975. YouTube, Instagram i Twitter.

Les dues bandes pertanyen a la plataforma de joves artistes de la UA, InteractUA.

Recorreguts guiats per les instal·lacions del campus UA amb dues eixides des del MUA, a les 22.30 h i a les 23.15 hores. Amb inscripció prèvia. L’exposició multisensorial «Després de la UA» serà el marc en què es reflexione sobre possibles canvis de futur pel que fa a la manera d’entendre l’ecosistema que forma la Universitat d’Alacant: el seu campus, la seua arquitectura i la seua comunitat humana i no humana. La visita nocturna permetrà conèixer racons poc transitats del campus. Amb invitació a una consumició.

La Nit en Blanc a Alacant

Aquesta iniciativa va donar principi el 24 de juliol de 2015, programada conjuntament pels museus i centres d’art de la ciutat: MARQ Museu Arqueològic, MACA Museu d’Art Contemporani d’Alacant, MUBAG Museu de Belles Arts Gravina, MUA Museu de la Universitat d’Alacant, Las Cigarreras, Museu Volvo Ocean Race, Museu d’Aigües d’Alacant, Sala d’Exposicions de la Llotja del Peix, Institut de Cultura Juan Gil Albert, i MUSA, Museu Ciutat Alacant. El projecte pretén sumar tot tipus d’iniciatives culturals públiques i privades, potenciar la participació dels alacantins, de manera individual o col·lectiva i suggereix redescobrir la ciutat amb l’obertura de diferents espais que habitualment no són d’accés públic de nit.