L’Escola Politècnica Superior de la UA dissenya la nova exposició del MUA: ‘Després de la UA’

Amb el patrocini d’Hidraqua, la mostra s’inaugurarà el pròxim dimarts 11 de juliol i planteja una reflexió sobre els ‘futurs possibles’ de la UA: el seu campus, arquitectura i la seua comunitat humana i no humana

L’exposició formarà part de les activitats del MUA per a la Nit en Blanc

Despues de la UA1

Alacant. Dijous, 6 de juliol de 2023

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) es troba en ple procés de preparació de la nova exposició que albergarà la sala Sempere a partir del pròxim dimarts 11 de juliol, amb el títol «Després de la UA». Comissariada per Juan Carlos Castro-Domínguez, investigador i professor de Projectes Arquitectònics en l’EPS (UA) des del 2006, fundador i director de Fab Lab Alacant, i també comissari i gestor cultural d’esdeveniments relacionats amb tecnologia, art sonor i música electrònica; i per l’alumna d’Arquitectura de la UA, María Ponce Garrido, l’exposició romandrà oberta al públic fins al 22 de juliol, gràcies al patrocini d’Hidraqua.

L’acte inaugural, el dimarts 11 de juliol a les 11.30 hores comptarà amb la presència de la rectora de la UA, Amparo Navarro. La mostra planteja la ficció especulativa com una eina per a reflexionar sobre possibles canvis de futur pel que fa a la manera d’entendre l’ecosistema que forma la Universitat d’Alacant: el seu campus, la seua arquitectura i la seua comunitat humana i no humana. L’exposició consisteix en un espai immersiu i accessible, que reflexiona sobre l’esdevenir d’un futur pròxim, basat en experiències d’aïllament social com la pandèmia del COVID, o l’intens debat sobre les mesures a prendre davant de la situació crítica de crisi mediambiental i com afrontar les noves maneres de relacionar-nos amb la naturalesa i els no humans. A través de diverses secciones –arquitectura i infraestructures, materialitats, no humà i paisatge sonor– es planteja una reflexió sobre el passat, el present i el futur del nostre campus universitari.

La proposta expositiva es completa amb una sèrie d’activitats que conviden la comunitat universitària i el públic general a la participació: creació d’una càpsula del temps col·lectiva; visites guiades pels comissaris de l’exposició (12 i 14 de juliol a les 12 h); celebració de la Nit en Blanc (21 de juliol) amb una passada especial a l’exposició i una visita nocturna a les infraestructures de la UA.

Despues de la UA2