Nuria Grané inaugura la IV edició Yuzz Alacant

Coordinada per l'Observatori d'Inserció Laboral de la Universitat d'Alacant, la iniciativa es desenvoluparà en la residència Europa House

Alacant, 23 de maig de 2014

La vicerectora d'Estudiants de la Universitat d'Alacant ha sigut l'encarregada d'inaugurar la IV edició Yuzz Alacant en el seu nou centre, situat en la residència d'estudiants Europa House. El programa Yuzz és una iniciativa de la Divisió Global Santander Universitats, coordinada a Alacant per l'Observatori d'Inserció Laboral del Vicerectorat d'Estudiants de la UA.

Per a aquesta edició s'han seleccionat dotze projectes en els quals participen una vintena de joves emprenedors d'entre 18 i 31 anys, que conviuran durant set mesos en un entorn de treball col·laboratiu i tutoritzat, per a desenvolupar les seues idees i convertir-les en un negoci viable i innovador. Durant la seua intervenció, la vicerectora Grané ha destacat que la Universitat d'Alacant “aposta i continua apostant pel desenvolupament dels projectes empresarials que naixen dels seus estudiants i egressats, ajudant-los d'una manera pràctica i viable”.

D'aquesta manera, des de la posada en marxa del programa i al llarg de set mesos, s'oferirà suport, formació i assessorament per a elaborar plans de negoci, desenvolupar la innovació, estudiar la viabilitat de les idees, analitzar la competència i el mercat, trobar nous socis i, en definitiva, facilitar als participants la posada en marxa de les seues iniciatives emprenedores.

A l'acte han assistit també els representants i tutors de totes les agències col·laboradores d'enguany que són la Fundació General de la UA, l'Agència de Desenvolupament Local de l'Ajuntament d'Alacant, CEEI d'Elx, CEEI d'Alcoi, Parc Científic de la UA i Fundeun. El nou centre Yuzz, en la residència Europa House, compta amb vint llocs de treball col·laboratiu, equips informàtics, sala de projeccions i de reunions, xarxa sense fils privada per a Yuzz i un sala de descans.

En finalitzar els mesos d'estada en el programa, un jurat especialitzat triarà un dels projectes, que a més d'optar a la final nacional, amb premis de 30.000, 20.000 i 10.000 euros, viatjarà a Silicon Valley durant una setmana.

La vicerectora Grané ha finalitzat destacant que la Universitat d'Alacant “Aposta i continua apostant pel desenvolupament dels projectes empresarials que naixen dels seus estudiants i egressats, ajudant-los d'una manera pràctica i viable”.