La Fundació Manuel Peláez Castillo renova el conveni de col·laboració amb l’OFUA

L’Orquestra Filharmònica de la UA oferirà dos concerts el 29 de juny a Calp i el 30 de juny a l’ADDA, a benefici de Fundació Noray Projecte Home Alacant

Fundacion

Alacant. Dijous, 8 de juny del 2023

La Fundació Manuel Peláez Castillo renova un any més la col·laboració amb la Universitat d’Alacant per al patrocini de l’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA). Així ho ha rubricat aquest matí la presidenta, Carmen Robles, a la Seu Ciutat d’Alacant al costat de Lucía Gomis, directora de la Fundació General UA.

La Fundació Manuel Peláez Castillo va ser el primer patrocinador de l’OFUA i manté el patrocini, de manera ininterrompuda, des de l’any 2005. Gràcies a aquest conveni es financen ajudes a la formació dels músics de l’OFUA i es programen cicles de concerts. Aquesta formació també compta amb el patrocini de Vectalia.

cartel ofua valenEl conveni signat avui arreplega, concretament, el patrocini de la II Trobada de l’OFUA, que estarà integrat per dos concerts: el 29 de juny a l’Auditori de Calp i el 30 de juny a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), a benefici de la Fundació Noray Projecte Home Alacant. El concert de Calp, el 29 de juny a les 20 hores, tindrà lloc a l’Auditori de Calp, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de la localitat i a la col·laboració de la Societat Musical «Unió Musical de Calp». El concert és gratuït amb entrades limitades a la capacitat del local.

L’endemà, l’OFUA estarà a l’ADDA on oferirà un concert inclòs en la marca VEU Solidària de la UA, amb un preu d’entrada de 10 euros a benefici de Fundació Noray Projecte Home Alacant. La venda d’entrades ja està habilitada en instanticket.es i també podran adquirir-se una hora abans en la taquilla de l’Auditori. Per a aquelles persones que vulguen col·laborar, però no puguen assistir al concert s’ha habilitat la Fila 0.

El programa musical seleccionat pel director artístic i titular de l’OFUA Tobias Gossmann per a aquesta II Trobada és «purament beethovenià», com ell mateix detalla, amb dues obres emblemàtiques de Ludwig van Beethoven: L’Obertura Coriolano, una descripció musical del tràgic heroi romà Gneu Marci Coriolà, i la Simfonia núm.3, «L’Heroica», la preferida del mateix compositor, segons les seues paraules pròpies, i realment revolucionària, no per la primera dedicatòria a Napoleó Bonaparte, posteriorment revocada, sinó per les idees, les formes i el treball melòdic i harmònic que té.

Fundacion2

REPERTORI

Ludwig v. Beethoven - Obertura Coriolano, op. 62

Ludwig v. Beethoven – 3a Simfonia «Heroica», op. 55

CONCERTS

Dijous 29

Lloc: Auditori de Calp (Alacant). Hora: 20:00.

Organitza: Universitat d’Alacant, FGUA i Ajuntament de Calp

Patrocina: Fundació Manuel Peláez Castillo i Vectalia

Col·labora: Societat Musical «Unió Musical de Calp»

Entrades: gratuït, limitat a la capacitat del local

Divendres 30

Lloc: Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA). Hora: 20.00

Entrada: 10 € a benefici de la Fundació Noray Projecte Home Alacant

Venda en instanticket.es i una hora abans en la taquilla de l’Auditori.

Habilitada Fila 0.

Patrocini: Fundació Manuel Peláez Castillo i Vectalia