Estudiants diplomats del màster universitari en Projecte i Investigació en Art exposen “Housemates. Espais compartits” en el MUA

La mostra s’inaugura divendres amb un recorregut expositiu que transforma el MUA en un pis compartit

Alacant. Dimecres 7 de juny de 2023

housemates-mupiaEstudiants diplomats del màster universitari de Projecte i Investigació en Art (MUPIA) de la Universitat Miguel Hernández d’Elx han transformat la sala Cub del Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) en un pis compartit, que serà l’escenari que acollirà les seues creacions artístiques amb el nom «Housemates. Espais compartits». La mostra s’inaugura divendres, 9 de juny, a les 19 hores, i romandrà oberta al públic fins al 23 de juliol. Els visitants podran visitar les estances d’un pis compartit imaginari en què els objectes dels inquilins són obres d’art.

Ángel Cano Moreno, INANE; César García; Eva Crespo (Xanadú); Ana Jarandilla, Lorena (Kim) Torres; Marta Laviós Baldó; José María Martínez-Abarca Pedreño; Marga Méndez; Elena Morales Carrillo; Sara Navarro; Denisse Pérez Sesé; Raquel S. Lorca, i Jorge W. Vasco exposen les seues obres en aquest escenari compartit, en el qual cada un d’ells habitarà temporalment una hipotètica estança en què es generarà una interessant convivència artística, on les diferències es fonen en una experiència col·lectiva rica i diversa que convida a reflexionar sobre la coexistència i les relacions humanes en un món cada vegada més interconnectat, però també més individualitzat.

La proposta expositiva Housemates es presenta com una visita sense un recorregut específic per les estances imaginàries habitades pels companys de pis i permet endinsar-se en els espais privats i comuns de la casa. En aquesta visita es pot trobar, en lloc dels objectes personals que cada company de pis s’enduria a un pis compartit, les obres de cadascun dels autors, portadores de significats, emocions, reflexions, sentiments, vivències i aprenentatges materialitzats a través de diferents discursos i enfocaments artístics, com la instal·lació, la fotografia, el dibuix, l’escultura, el vídeo art o la pintura.

I igual que la vida en un pis compartit, la convivència i la diversitat sovint comporten desafiaments. Els artistes han sabut convertir aquesta convivència i diversitat en una eina poderosa en la qual les experiències compartides, els desacords, els debats i les col·laboracions entre ells han generat una energia creativa única, que transcendeix les barreres individuals per a trobar noves maneres de coexistir i crear col·laborativament en un espai comú.