L’exposició ‘Memòria LGTBIQ a Alacant’ inicia les activitats de la Setmana Internacional dels Arxius a la UA

La programació hi tindrà lloc des del pròxim dia 5

Cartel IAW 2023
Cartel_LGTBI_democracia_3

Alacant. Divendres, 2 de juny del 2023

L’Arxiu General de la Universitat d’Alacant s’uneix la setmana pròxima a la celebració de la Setmana Internacional dels Arxius amb el desplegament d’activitats de diferent índole.

D’aquesta manera, el dimarts, 6 juny, a les 19 h, s’inaugurarà en el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) l’exposició «Memòria LGTBIQ a Alacant» que, organitzada juntament amb el Vicerectorat d’Igualtat, Inclusió i Responsabilitat Social, pretén visibilitzar i valorar la lluita del moviment LGTBIQ durant el segle XX pels seus drets i llibertats. L’exposició, que consta de 15 panells, fa un recorregut per la història d’aquest moviment, des dels anys de la dictadura, fins a l’actualitat i posa l’accent principalment a Alacant i la Comunitat Valenciana.

La mostra es complementa amb un nou portal temàtic en la web de l’Arxiu de la Democràcia, que inclou tots els fons documentals que custodia sobre aquest tema, molts dels quals poden veure’s en l’exposició, i es converteix d’aquesta forma en un recurs per a la difusió, la investigació i l’estudi acadèmic. «Amb aquest nou portal també volem visibilitzar-nos com un espai segur perquè organitzacions LGTBIQ o activistes hi depositen la seua documentació i ens convertim en el centre principal de Memòria LGTBIQ de la província», explica Emilio Rosillo, director del Servei d’Arxiu i Registre de la UA.

A més, es podrà visitar l’exposició durant tota la setmana amb una visita guiada que començarà a les 12.30 h. El dimarts i el dijous, a més, també hi haurà visites de vesprada, a les 16.00 h. Les persones interessades a participar en aquesta activitat han de reservar la plaça a través d’un correu electrònic a arxiu.democracia@ua.es.

D’altra banda, al llarg de la pròxima setmana s’estrenaran dos nous Curts de l'Arxiu, que s’uneixen d’aquesta manera al projecte de difusió de vídeos sobre documents que formen part de l’arxiu. Els dos curts que es publicaran enguany estan dedicats a la revista Papers Gais i a l’Asamblea de Mujeres Elda-Petrer.