La UA adequa els Cursos d’Estiu Rafael Altamira a la nova realitat acadèmica i pressupostària

La UA ofereix en aquesta edició vint-i-set cursos en els campus de Sant Vicent i Alcoi, la ciutat d’Alacant i en les seus universitàries de Calp, Cocentaina, Elda, la Nucia, Petrer i Villena

2023-banner-cursos-de-verano-ua

Alacant. Dimecres, 31 de maig de 2023

La Universitat d’Alacant, a través del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària, organitza una nova edició dels Cursos d’Estiu Rafael Altamira amb una oferta formativa integrada per vint-i-set cursos que s’impartiran del maig al setembre en els campus de la UA a Sant Vicent del Raspeig i Alcoi, la ciutat d’Alacant i en les seus universitàries de Calp, Cocentaina, Elda, la Nucia, Petrer i Villena.

La vicerectora Catalina Iliescu ha explicat que l’edició dels cursos d’estiu 2023 presenta un canvi de plantejament estratègic d’acord amb la nova realitat acadèmica i pressupostària: «És un exercici de responsabilitat social, d’optimització de recursos humans i pressupostaris, i d’adaptació acadèmica derivada de l’entrada en vigor de la nova llei d’universitats. Per aquest motiu hem ajustat convenientment l’oferta, però continuen prevalent la qualitat dels continguts i la docència.» Iliescu ha anunciat que la UA manté la important col·laboració institucional amb l’Il·lustre Col·legi d’Advocats d’Alacant (ICALI), el Cos Nacional de Policia (CNP) i la xarxa de CEFIRE, i l’ha qualificat com «una relació fluida i fructífera que perdura en el temps». La vicerectora ha detallat que, concretament, s’han dissenyat tres cursos amb l’ICALI: El Nuevo Derecho Internacional Privado Europeo de Familia y Sucesiones (28-30 juny); Nuevos y Viejos Problemas en el Derecho del Trabajo: Novedades Normativas y Jurisprudenciales (12-14 juliol), i Cüestiones Actuales de la Prueba Penal (setembre). Amb el CNP s’ha programat un curs d’estiu Delitos de Odio. Tractamiento Jurídico-Penal y Policial (5 al 7 de juliol) al campus.

També es mantenen els cursos internacionals del programa estiuenc, en aquesta edició amb tres propostes: Special Topics in Management / Global Enrichment Spain en col·laboració amb Lamar University (16-26 de maig), Summer Business Program (del 26 de juny al 20 de juliol) conjuntament amb la University of Missouri-Columbia, i ProtoLAB UA / Politechnika Wrocławska.

Respecte de les diverses modalitats oferides, Juan Miguel Ortega, coordinador acadèmic dels cursos, ha detallat que aquesta edició compta amb vint-i-un cursos presencials, tres de no presencials i tres en modalitat dual. Les línies prioritàries en aquesta ocasió estan marcades per l’estret vincle amb el món professional, amb ofertes formatives orientades a perfils  diversificats i amb un enfocament professionalitzant que ja ha sigut estratègic en les darreres edicions. També ha destacat la transversalitat de les noves tecnologies i la dimensió humanista. La diversitat temàtica abraça ciències de la salut, educació, dret, medi ambient, igualtat i diversitat, negocis i empresa, art i cultura, enginyeries i arquitectura, i humanitats (Cursos d’estiu per temàtica).

La directora del Secretariat d’Extensió Universitària, Larissa Timofeeva, ha subratllat la important tasca que duu a terme la UA per tota la província amb l’oferta de cursos d’estiu en els dos campus de la UA, Sant Vicent del Raspeig i Alcoi, així com en sis de les seus universitàries. La directora ha valorat especialment els estrets vincles de col·laboració amb els ajuntaments, així com el treball essencial que exerceixen les direccions de les seus universitàries per al diàleg tan necessari entre la UA i el territori. Per a Timofeeva, el programa dels Cursos d’Estiu Rafael Altamira 2023 –que desenvolupa onze cursos a les seus, catorze al campus de Sant Vicent i dos al campus d’Alcoi (Cursos d’estiu per lloc de realització)–, és un bon reflex d’aquesta perseverança en la de cooperació entre la UA i la societat que consagra el concepte d’extensió universitària.

Informació i matrícula