El MUA, l'Ambaixada i el Consolat del Japó, inauguren la mostra "Cal·ligrafia japonesa"

La mostra forma part de les activitats programades per la UA amb motiu de la celebració de l'Any Dual Espanya-Japó, que commemora els 400 anys de relacions hispanojaponeses

La UA ha rebut el certificat de reconeixement del seu programa cultural entorn d'aquesta celebració, com a activitats oficials de l'Any Dual per part de l'Ambaixada del Japó a Espanya

Alacant, 21 de maig de 2014

Amb motiu de la celebració de l'Any Dual Espanya-Japó, el Museu de la Universitat d'Alacant ha preparat un ampli programa d'activitats culturals que pretenen acostar la realitat del país nipó a la comunitat universitària i la societat alacantina. El programa de la UA ha sigut reconegut per l'Ambaixada del Japó a Espanya com a activitats oficials de l'Any Dual.

L'acte central d'aquest programa dissenyat pel MUA, l'Ambaixada del Japó a Espanya i el Consolat General del Japó a Barcelona és la inauguració de l'exposició “Cal·ligrafia Japonesa”, el pròxim dilluns 26 de maig, a les 12.00 h en la sala Sempere del MUA. La mostra la inaugurarà el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, i el nou cònsol general del Japó a Barcelona, Hidehiro Makiuchi.

La cal·ligrafia japonesa és una de les arts tradicionals més antigues del Japó, amb una història de més de 1.500 anys. L'autoria de l'exposició que allotjarà el MUA fins al 26 de juliol, correspon a l'Acadèmia d'Art Cal·ligràfic del Japó, entre els membres del qual es troben els millors artistes de cal·ligrafia japonesos.

Amb motiu de la inauguració de la mostra, el mateix dilluns 26 a les 18 h, tindrà lloc la taula redona “La recepció de la cultura japonesa en l'actualitat: les traduccions”, amb la participació de Marc Bernabé, traductor i intèrpret de japonès; l'escriptor, traductor i premi internacional Noma de traducció literària, Fernando Rodríguez-Izquierdo, i Jordi Mas, professor de llengua i literatura japonesa en la Universitat Autònoma de Barcelona. Actuaran com a moderadors els professors de la UA Enric Balaguer i Benito Elías.

El programa d'activitats inclou una mostra de literatura i cinema japonès (Biblioteca General fins al 19 de juny), un cicle de cinema (Sala Polivalent MUA), un concert del guitarrista japonès Yoshimi Otani (10 de juny a les 19 h. Sala Polivalent), un taller de cal·ligrafia (9 i 10 de juny) i un altre de manga (2 i 3 de juliol).