Comencen les activitats pel Dia Internacional dels Museus al MUA

Quatre jornades del dijous 18 al diumenge 21 amb un ampli ventall de propostes per a tots els públics

Alacant. Dimecres 17 de maig del 2023

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) s’uneix un any més als actes de celebració del Dia Internacional dels Museus (DIM) amb un programa propi d’activitats sota el lema global d’aquesta edició, «Museus, sostenibilitat i benestar». Les activitats proposades pel MUA començaran demà dijous 18 de maig i finalitzaran el pròxim diumenge 21, amb visites guiades a les exposicions que actualment allotja el MUA, tallers i una Gran Festa DIM. El programa, detallen els organitzadors, «fomenta la trobada entre el museu i la comunitat, al mateix temps que aspira a contribuir a la transformació social en àmbits com l’acció climàtica, la salut integral, la lluita contra l’aïllament social o el foment de la inclusió».

Cartel Fiesta DIM-MUA 19may23A les 12 hores de demà dijous 18 de maig comença la celebració amb una visita guiada a les exposicions: «46 anys d’art i ciència de la cura infermera»; «Pluri-identitats. III Convocatòria d’Arts Visuals 2023»; «Panta Rei. Lucía Morate»; i «La Llum de Sempere. Centenari 1923/2023»; «L’Alcúdia. 25 anys»; «Espai Arcardi Blasco»; i «Col·lecció Daniel Escolano». Durant tot el dia es regalaran catàlegs del MUA als visitants.

Continuarà el programa amb la Gran Festa DIM, el divendres 19 de maig de 17 a 20 hores, amb activitats dirigides a famílies, sense inscripció prèvia: Tallers artístics i de reciclatge al voltant del projecte «Mar sense plàstic», taller «Vol a la infància» i taller de ioga «El nostre cos és un museu», «Acoloreix el teu univers creatiu», al voltant dels efectes òptics de les creacions de Sempere, visita a l’exposició «Panta Rei», murals col·lectius, jocs, happening participatiu grupal «Aire-art» i accions al voltant de projectes educatius desenvolupats per professorat i alumnat de la Facultat d’Educació i l’Àrea de Didàctica del MUA.

El dissabte 20 de maig la jornada començarà a les 11 hores, amb una visita guiada a les exposicions vigents (amb una segona visita en horari de vesprada a les 18 hores), seguida de la visita-taller «La llum de Sempere», a les 12 hores, un taller de creació inspirat en l’abstracció geomètrica d’Eusebi Sempere i dirigit a públic familiar. A les 19 hores l’espectacle teatral Sentires, a càrrec de l’actriu Gemma Martínez, tancarà el programa del dissabte.

I finalitzarà el programa el diumenge 21, amb una altra visita guiada, a les 10 hores, i el Taller d’Artteràpia (dins del programa Diumenges al MUA), un taller de comunicació no verbal a través de l’aquarel·la impartit per l’artterapeuta Susana García. Inscripció prèvia

2023_DIM_MUA