La UA presenta els Cursos d'Estiu Rafael Altamira amb una proposta adaptada a les necessitats de la societat

La UA aposta per la qualitat acadèmica i el prestigi dels ponents, amb 48 cursos en el Campus i les Seus Universitàries, una oferta basada en l'estudi de les preferències del públic

El termini de matrícula s'obrirà el pròxim 19 de maig

Alacant, 14 de maig de 2014

La Universitat d'Alacant ha presentat aquest matí els Cursos d'Estiu Rafael Altamira amb una oferta basada en un estudi previ de les preferències del públic al qual van destinats aquests cursos. Marcats per aquesta línia estratègica, els cursos tractaran una gran diversitat d'interessos científics en l'àmbit del dret, enginyeries, ciències (de la salut, socials, econòmiques) o humanitats.

La novetat més notable incorporada en aquesta edició és la presència de la dimensió professional i laboral en els programes seleccionats. Així ho ha assegurat aquest matí el rector, Manuel Palomar, qui ha donat a conèixer els 48 cursos en roda de premsa, al costat del vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés; la coordinadora acadèmica dels cursos, Catalina Iliescu; Ignacio Gally Muñoz, responsable de Formació de l'ICALI i José Javier Cuasante, comissari principal i cap provincial d'Alacant del Cos Nacional de Policia. La presentació ha comptat a més amb l'assistència d'Eva Valero, directora de Seus Universitàries; José Francisco. Mancebo, director general del Patronat Provincial de Turisme; Rafael Briet, alcalde de Cocentaina; Manuel Gomicia, regidor d'Alcoi; Pedro J. Femenía, degà de la Facultat de Dret, a més dels coordinadors de les Seus Universitàries, directors i coordinadors de cadascun dels cursos i representants de les entitats patrocinadores i col·laboradors d'aquesta edició 2014.

La proposta dels Cursos d'Estiu Rafael Altamira 2014 inclou un total de 48 cursos de disciplines molt diverses, 21 es desenvoluparan en el Campus, 6 en la Seu Ciutat d'Alacant i 21 cursos més en les Seus Universitàries d'Alcoi, Benissa, Cocentaina, l'Alcúdia, la Nucia, Oriola, Teulada, Villena i Xixona.

La filosofia dels cursos d'estiu de la UA per a enguany està centrada en tres eixos  estratègics: necessitat, interdisciplinaritat i aplicabilitat professional, tal com ha assegurat la coordinadora acadèmica dels cursos, Catalina Iliescu.

Quant al primer eix estratègic, NECESSITAT, l'oferta pretén cobrir vetes d'interès que s’han detectat a través de les enquestes de qualitat i de les xifres de matrícula de l'any passat. En atenció a les dades obtingudes, el vessant aplicat i la novetat en la matèria han sigut els aspectes prioritaris entre els criteris de selecció d'aquesta convocatòria i, en aquest apartat, s'emmarquen cursos com  Medicina Reproductiva en el segle XXI; Nutrició infantil; Nutrició esportiva, processadors gràfics; Anàlisi forense de l'escriptura o Comunicació per al lideratge.

Hi destaca també la ja tradicional col·laboració amb l'Il·lustre Col·legi d'Advocats (amb els cursos Projecte de reforma del Codi Penal; La problemàtica del Dret de Família valencià i Els mitjans de protecció del consumidor en el cas dels productes financers complexos) i amb el Cos Nacional de Policia (Testificar davant un tribunal: habilitats de comunicació; i Ciències forenses aplicades a la recerca).

La INTERDISCIPLINARITAT ha sigut també un dels principals reptes d'aquesta convocatòria. Les noves tecnologies estan presents aquest estiu amb cursos transversals, com Mediació per mitjans electrònics, gamificació i comunicació home–màquina, que tracta la discapacitat des d'una perspectiva tecnològica. La UA continua apostant per la pluralitat, amb un enfocament des del  gènere i  la utilització d'altres llengües amb vista a la projecció davant un alumnat visitant d'altres universitats i especialment de les universitats mediterrànies que conformen la Xarxa Lluis Vives, la presidència de la qual va recaure en la UA durant l'anterior mandat i amb la qual hi ha subscrits acords de mutu reconeixement dels cursos d'estiu. En aquest apartat trobem Dones a Espanya: cossos dissidents per al nou mil·lenni; Com aprenem en un món digital?; Ficció audiovisual; Política lingüística: Dinàmica centre-perifèria; Un clima que canvia; La Marina contada i passejada, entre altres.

Els Cursos d'Estiu Rafael Altamira aprofundiran també amb major insistència en la mirada social cap a qüestions actuals d'extrema urgència: Discapacitat i oci inclusiu; Gitanitat; i Signar per a comunicar (sobre la llengua de signes espanyola). Un lloc important en aquesta programació ocupen les humanitats, ja que completen el perfil polifacètic i humanista d'aquesta oferta estiuenca de la UA. Del conjunt de cursos, Literatura infantil i juvenil; Algèria 2014: una oportunitat històrica; Integració comunitària i construcció de la ciutadania; Revoltes i transicions a Orient Mitjà; Turisme experiencial; Esferes de conflictivitat en l’Espanya moderna; Curs pràctic d’Arqueologia; Territori, paisatge i turisme; o Excavant papers: els valors del patrimoni bibliogràfic i documental, són alguns dels títols oferits aquest estiu en el campus i seus universitàries.

El tercer eix d'aquesta programació és l'aplicabilitat professional, amb una aposta per millorar les qualitats pedagògiques (Estratègies per al desenvolupament de competències professionals; Jornades d’Innovació Educativa; Dissenya el teu futur; Estratègies per a millorar el benestar personal) i Iniciatives per a emprenedors (Dones, intangibles corporatius i empresa familiar; Coffeework Summer Camp: Programa d’acceleració de Creativitat, innovació i emprenedoria; Comunicació Social Media i Crowdfunding).