La Universitat d’Alacant celebra el Dia Internacional de l’Esport

Les activitats organitzades inclouen tornejos, tallers d’activitats esportives, una trobada lúdica amb els equips universitaris i un acte commemoratiu dels equips federats de la UA

Alacant. Divendres, 31 de març del 2023

La Universitat d’Alacant commemora el Dia Internacional de l’Esport a través d’un ampli programa d’activitats que s’emmarca en el conveni de col·laboració entre les vuit universitats valencianes de la comissió autonòmica de l’esport universitari (CADU) i la Fundació Trinidad Alfonso per a la promoció de l’esport universitari.

Els equips federats de la Universitat d’Alacant (escalada, futbol masculí, orientació, rem masculí i femení, rugbi femení i masculí, triatló i voleibol femení) faran actes commemoratius amb motiu del Dia Internacional de l’Esport els dies 3 i 4 d’abril.

CARTEL DE L´ESPORTEl dia 4 d’abril, el Secretariat d’Esports de la Universitat d’Alacant organitza una trobada lúdica esportiva amb els equips universitaris en les instal·lacions esportives del campus de Sant Vicent entre les 11 i les 15 hores en la qual participaran els esports següents: bàsquet, handbol, futbol, futbol sala, pàdel, rugbi, tennis i vòlei.

Tallers

Amb motiu del Dia Internacional de l’Esport i amb la finalitat de visibilitzar els valors de l’esport i promoure l’activitat física, la Universitat d’Alacant ha organitzat tallers esportius en els quals la comunitat universitària tindrà accés gratuït a les activitats següents que es faran els dies 3, 4 i 5 d’abril: aikido, balls de saló, balls d’estils, crossfit, entrenament funcional, judo, karate, taekwondo, voleibol de platja i ioga.

Les activitats tindran lloc en diferents espais del complex esportiu del campus de Sant Vicent que, igual que els horaris, es poden consultar en la pàgina web del Dia Internacional de l’Esport en la UA.

Torneig ergòmetre i aixecament de banca

El dia 4, la comunitat universitària tindrà l’oportunitat de participar en sengles tornejos d’ergòmetre i de aixecament de banca, per a això l’únic requisit és ser estudiant de la UA i inscriure-s’hi en el gimnàs de la UA.

La prova d’ergòmetre consistirà a recórrer 1.000 m en el menor temps possible, i es valorarà d’aquesta manera el rendiment funcional en un remoergòmetre i la resistència a la fatiga en un període curt de temps.

La prova d’aixecament de banca consistirà a alçar, tombat en un banc pla i amb una barra olímpica (20 kg), 5 repeticions amb el màxim pes possible. El guanyador serà aquell que, executant correctament aquestes repeticions, alce més kg.

Consell d’estudiants

Durant la setmana del 27 de març al 4 d’abril, el Consell d’Estudiants de la UA en col·laboració amb el Consell de la Joventut d’Alacant; el Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària; el Vicerectorat d’Estudiants i el Secretariat d’Universitat Saludable, ha organitzat –en el marc de les activitats del Dia Mundial de l’Esport en la UA– tornejos de futbol 7, bàsquet, voleibol de platja i pàdel.