El MUA inaugura l’edició més internacional de la seua Convocatòria d’Arts Plàstiques Pluriidentitats

El jurat ha seleccionat dotze propostes d’artistes d’Espanya, el Brasil, Colòmbia i Armènia, d’entre els cinquanta-dos projectes de sis països que han concorregut a aquesta tercera edició

2023_Cartel Pluri_identitats1

Alacant. Dimecres, 8 de març de 2023

La creació artística contemporània per a plantejar qüestions d’identitat de gènere, diversitat sexual i orientació afectivosexual es dona cita un any més al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) amb la inauguració de la tercera edició de la Convocatòria d’Arts Visuals Pluriidentitats. L’acte inaugural tindrà lloc divendres, 10 de març, a les 19 hores a la sala Sempere. Pluriidentitats planteja, a més de les qüestions d’identitat, d’altres referides a la multiculturalitat com a lloc de trobada dels diferents pobles, religions, ètnies, cultures, usos i costums, com a altaveu per a les minories i eina per a la inclusió, com a espai de comprensió i tolerància. La mostra romandrà oberta al públic fins al 4 de juny.

Els responsables de la convocatòria detallen que en aquesta tercera edició s’hi han presentat cinquanta-dos projectes de sis països, i per aquest motiu la qualifiquen com «l’edició més internacional». Del total de projectes rebuts, el jurat n’ha seleccionat dotze d’artistes d’Espanya, el Brasil, Colòmbia i Armènia, i expliquen que «es tracta d’un conjunt d’obres que destaca per la diversitat temàtica i tècnica, en el qual la pintura, el dibuix, la fotografia, l’escultura, el vídeo, la ceràmica, l’art digital i la instal·lació es donen la mà per a enderrocar estereotips i impulsar el valor de la pluralitat». Andrea Corrales, Joan Fierro, Les Cutés (Aida Salán Sierra i Guillermo Esteban Avendaño), Natalia Lobato Ruiz, Juan F. Navarro, Noviembre (Candela Sánchez I Celia Moreno), Antonio Pérez Gil, Priscila Ramal, Araks Sahakyan, María Sánchez López, Pablo Sánchez-Núñez, i Lucas Selezio de Souza són els artistes seleccionats pel jurat, i les seues obres integraran el recorregut expositiu.

La Convocatòria d’Arts Visuals Pluriidentitats és una iniciativa del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària en col·laboració amb el Vicerectorat d’Igualtat, Inclusió i Responsabilitat Social, amb l’objectiu d’acostar a la societat altres veus i maneres d’entendre la realitat, i afavorir una reflexió sobre conceptes com diversitat, respecte i llibertat, amb els quals es puga aconseguir una societat més justa, inclusiva i igualitària.