El triatleta de la UA Roberto Sánchez Mantecón, setè en la primera prova de les Sèries Mundials

Els punts d’aquesta meritòria posició, primer dels espanyols participants, juntament amb els de proves anteriors donarien, actualment, a l’atleta passaport a la participació en els Jocs Olímpics de París 2024

Alacant. Dilluns, 6 de març del 2023

Roberto Sánchez Mantecón, triatleta de l’equip d’elit de triatló de la Universitat d’Alacant, ha aconseguit aquest cap de setmana una meritòria setena plaça en la primera prova de les Sèries Mundials 2023. Aquest èxit, juntament amb els punts aconseguits en altres proves anteriors, situen l’atleta valencià en l’11a plaça del rànquing olímpic espanyol, posició que li donaria el bitllet per als Jocs Olímpics de Paris 2024.

Sánchez Mantecón va fer una carrera excel·lent en la qual va remuntar una diferència inicial de 30 segons perduts en el segment de natació. Va ser durant el segment de ciclisme, que va tenir lloc en el circuit de Fórmula 1 d’Abu Dhabi, on es va situar líder de la prova en una escapada. En el segment final, de carrera a peu, va aguantar amb els millors fins a l’últim quilòmetre, on es van decidir les places finals amb escassos segons entre els deu primers triatletes. La pròxima parada del Campionat del Món serà a principis de maig a Yokohama, on es disputarà la segona prova. A aquesta, a més de Sánchez Mantecón, hi acudirà Xisca Tous, una altra triatleta entrenada per Roberto Cejuela i component de l’equip de triatló d’elit de la Universitat d’Alacant.

Roberto Sánchez-Abu Dabi

Roberto Sánchez Mantecón, a l’esquerra, al costat de l’entrenador Roberto Cejuela, a Abu Dabi aquest cap de setmana

La carrera disputada a Abu Dhabi va tenir com a vencedor Álex Yee, que va aconseguir la medalla d’or en la carrera a peu després que s’escapara juntament amb Messias i Vilaça, després d’un segon tram en el qual 50 triatletes que es van baixar junts per als últims 5.000 metres. Finalment, la plata va ser per al portuguès Vilaça i el bronze per al brasiler Messias. A més de la destacada actuació de Roberto Sánchez Mantecón, setè, la resta d’espanyols participants van ser Antonio Serrat, 11è, la qual cosa confirma el gran estat de forma amb què van finalitzar l’any passat els dos triatletes, que van aconseguir el podi de les Sèries Mundials de Bermuda, on van ser 3r i 2n, respectivament.