La UA presenta els equips esportius federats de l’actual temporada

L’esport universitari congrega prop de dos-cents esportistes que representaran la institució en competicions oficials

Els esportistes que han donat veu al col·lectiu en l’acte d’enguany han sigut la remera María Ramírez Alberola i el rugbista Carlos Alarcón Romero

Presentació equips esportius federats UA_1

Foto de família de l’acte de presentació dels equips

Alacant. Dimecres, 22 de febrer de 2023

La Universitat d’Alacant ha celebrat aquest matí el tradicional acte de presentació dels equips federats que representaran la institució acadèmica en les modalitats esportives en les quals competeixen. L’esdeveniment, celebrat a la sala d’actes de la Facultat d’Educació, ha aplegat més d’un centenar d’esportistes dels prop de dos-cents que, en total, representaran durant aquesta temporada la institució i que, a més, han lluït el nou equipament dissenyat per a l’entitat.

L’acte de presentació ha sigut dirigit pel director de Secretariat d’Esports, Roberto Cejuela, i presidit per la rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, que ha estat acompanyada per la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, Catalina Iliescu.

Després de la presentació inicial, en la qual la vicerectora ha felicitat els esportistes «pels èxits aconseguits» i els ha encoratjat a «continuar aconseguint-ne més, tant en l’esport com en els estudis», han participat en l’acte dos esportistes d’àmplia trajectòria en la institució, que, com ja és tradició, posen veu al sentir del col·lectiu participant. En aquesta edició, els elegits amb aquest particular honor han sigut la remera María Ramírez Alberola i el rugbista Carlos Alarcón Romero.

Ramírez Alberola, estudiant del grau en Enginyeria Química i vinculada al rem des de fa més d’una dècada, ha expressat que «només podem tenir paraules d’agraïment a la Universitat d’Alacant per l’esforç del seu personal i per les magnífiques instal·lacions que ens ofereixen per a poder practicar els nostres esports favorits».

Per part seua, Alarcón Romero ha manifestat que «el rugbi promou valors com la disciplina, la solidaritat, el respecte i l’amistat, i en l’equip de la universitat els he trobats des del primer dia». La trajectòria del rugbista, estudiant del grau en Mestre d’Educació Infantil, es vincula a la casa des que era sub 18, en la temporada 2018-2019, abans d’ingressar com a alumne en la institució.

Després de la fotografia de família, la rectora ha sigut l’encarregada de cloure l’acte. Navarro ha indicat que «per a la Universitat d’Alacant és un orgull que vosaltres, els esportistes, sigueu imatge de la nostra marca i portadors de bones notícies. Siguen notícies de xicoteta o de gran repercussió, ens sentim molt agraïts que es vinculen els valors de l’esport que representeu a aquesta universitat», i ha afegit que «a més, l’esport a la Universitat d’Alacant és multidisciplinari, inclusiu i intergeneracional, perquè abraça multitud d’esports i persones de totes les edats i estaments de la institució com l’alumnat, el PAS i el PDI».

Finalment, la rectora ha recordat la relació entre esport, formació i investigació, que a la Universitat d’Alacant es manifesta en el grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFD), la Càtedra de Cultura per a l’Esport i Esport per a la Cultura o diferents convenis amb entitats com l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig o amb el Comitè Olímpic Espanyol, mitjançant el qual es desenvoluparà a la UA el Centre d’Estudis Olímpics.

A més del nou equipament, la novetat de la cita va ser la presentació de l’equip juvenil de voleibol femení, per primera vegada, dins del conjunt d’equips federats. «Aquest fet no serà l’únic, ja que l’Acadèmia UA acull equips en edat preuniversitària, propis o en col·laboració amb altres clubs, de triatló, rugbi, taekwondo, hoquei i atletisme», puntualitza Roberto Cejuela.

En concret, la secció esportiva de la Universitat d’Alacant presenta equips d’escalada, futbol masculí, orientació, rem masculí i femení, rugbi masculí i femení, triatló i voleibol femení, a més de grup amateur Runners UA, de curses de fons.

Imatges:

1.- María Ramírez Alberola