El MUA organitza la Trobada Platino EDUCA per a clausurar l’exposició ‘Cinemacrobàcies’ de Pablo Auladell

El pròxim dimecres 15 de febrer el MUA celebra aquesta trobada integrada per la presentació del catàleg de l’exposició, una xarrada de l’autor sobre el procés creatiu; la presentació i la projecció de la pel·lícula El sueño de Malinche i una conferencia-col·loqui amb el director de la Revista de Occidente

2023_auladell_clausura_2

Alacant. Dilluns, 13 de febrer del 2023

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) organitza la Trobada Platino Educa, el pròxim dimecres 15 de febrer, a les 12 hores, amb motiu de la clausura de l’exposició de Pablo Auladell «Cinemacrobàcies. Pel·lícules dibuixades». La trobada comencçarà amb la presentació del catàleg de la mostra, a càrrec de Catalina Iliescu vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària de la UA, i Maripaz Martínez, codirectora de We Art Exhibitions i comissaria de l’exposició. Seguidament, l’autor Pablo Auladell oferirà una xarrada sobre el procés creatiu de l’obra de l’exposició. La jornada continuarà amb la presentació de la pel·lícula El sueño de Malinche, a càrrec del director de Platí Educa, Octavio Dapena, i la projecció de la pel·lícula, dirigida per Gonzalo Suárez i dibuixada per Pablo Auladell. El sueño de Malinche (2018) conta la tràgica història de la trobada entre el conqueridor espanyol Hernán Cortés i l’emperador Moctezuma, senyor de l’Imperi mexicà, a través de les paraules i la mediació d’una dona anomenada Malinche. La pel·lícula va ser estrenada el 25 de febrer del 2019 al Museu del Prado.

Finalitzarà la trobada amb una conferència-col·loqui a càrrec de Fernando R. Lafuente, director de la Revista de Occidente i del Màster de Cultura Contemporània de l’Institut Universitari d’Investigació Ortega y Gasset.

Platino EDUCA és una plataforma que utilitza l’audiovisual i el cinema com a eines educatives, tant per a col·legis com per a universitats. Juntament amb EGEDA, entitat de gestió de drets de propietat intel·lectual, han fet possible aquesta trobada.

Notícia relacionada:

L’il·lustrador alacantí i premi nacional de còmic, Pablo Auladell, presenta “Cinemacrobàcies” en el MUA