Els triatletes de la UA afronten una temporada clau per a la classificació per als Jocs Olímpics de París

La Vila Universitària ha acollit aquest cap de setmana la presentació de l'equip de triatló de la Universitat d'Alacant 2023

Equipo_triatlon2023_1

Alacant. Dilluns, 30 de gener de 2023

L'equip de triatló de la Universitat d'Alacant inicia la temporada 2023 amb la mirada posada en els Jocs Olímpics que tindran lloc a París al juliol del 2024. La Vila Universitària ha sigut aquest cap de setmana l'escenari triat per a la presentació de l'equip que ha comptat amb la presència de la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, Catalina Iliescu.

L'entrenador de l'equip i director del Secretariat d'Esports de la UA, Roberto Cejuela, compta aquesta temporada amb un equip que es caracteritza per la mescla d'experiència i joventut dels integrants, d'una banda amb els esportistes que disputen el rànquing de classificació per a les Olimpíades del pròxim any: Roberto Sánchez Mantecon, Xisca Tous, Luis Miguel Velasquez, Sara Vilic o Fabián Villanueva, els quals afronten una temporada clau en la qual disputaran competicions internacionals amb l'objectiu de sumar punts en el rànquing i complir els criteris que donen accés a la participació en els Jocs Olímpics. I, d’altra banda, destaquen en l'equip de la UA els joves estudiants universitaris com Cantero, Eloy Canales, Moreno, Toni Juan, Mencia Padilla o Claudia Breso, que aspiren a disputar els campionats nacionals júnior i sub23.

Primera prova

La competició que va servir de presentació de l'equip va ser el Campionat de Duatló de la Comunitat Valenciana, disputat diumenge a Rojals, en el qual David Cantero va aconseguir la victòria, seguit pels seus companys d'equip en el pòdium, Fabián Villanueva en segona posició i Sergio Moreno en tercera posició. En categoria femenina, Xisca Tous es va fer amb el triomf, i en segona posició va quedar Sara Alemany, també de l'equip de triatló de la UA.

Equipo_triatlon2023_2