Tornen els Diumenges al MUA amb espectacles i tallers per a tota la família

Alacant, 20 de gener de 2023

2022_23_diumenges_segon_Q

Comença una nova edició de Diumenges al MUA dissenyada per al segon quadrimestre del 2022-23, amb un total de nou propostes artístiques i culturals per a gaudir en família els diumenges, del 29 de gener fins al 21 de maig, al Museu de la Universitat d’Alacant (des de les 11 a les 13 hores).

El programa inclou creació literària, fotografia, visites teatralitzades, disseny, gimcanes, art ceràmic i aquarel·la, entre altres propostes.

Les inscripcions per a les activitats s'obrin els dilluns previs a les mateixes a les 08.00 hores, en la web del MUA

• El diumenge 29 de gener obrirà la programació El vuelo de Antoine, una interessant activitat de creació literària basa en el llibre El Petit Príncep i la relació que l’autor, Antoine Saint-Exupéry, va tenir amb la Universitat d’Alacant, ja que a més d’escriptor va ser pilot i va aterrar al Campus de la UA. Aquest taller constarà també d’una visita teatralitzada, impartida per Juan Diego Cerdà, actor i docent (Ambulantes Lab) Participants: 25 persones a partir de 6 anys.
  • El 12 de febrer serà el torn de Recopilaciones, un taller d’acumulació de formes i objectes, impartit per Explicarte Didáctica (participants: 25 persones a partir de 6 anys) El taller pren com a referència Carmen Calvo, artista valenciana, considerada com una arqueòloga contemporània per la seua incansable cerca d’objectes pertanyents a altres èpoques. Els participants agruparan i enumeraran diversos objectes, com un diari d’excavació segons les seues característiques per a després crear composicions descontextualitzades a través del color.
  • Fotografiar con el cuerpo serà el tema central del taller de fotografia del 26 de febrer. Impartida per Lucía Morate, artista visual i docent, aquesta activitat lúdica i formativa pretén activar els cossos de les persones participants i despertar la consciència que fotografiar és una pràctica corporal on estan implicats tots els sentits, no només la vista. Participants: 20 persones a partir de 6 anys.
  • El diumenge 12 de març, la fotògrafa Sol Spinelli impartirà el taller Autorretratos compartidos (participants: 12 xiquets a partir de 6 anys més 12 adults acompanyants) Spinelli explica que “El primer que farem serà una fotografia, després, la imprimirem en paper. En un tercer moment, tallarem la imatge per la meitat, per a intervenir-la amb traços, taques i colors. Entre meitats i entre els participants, armarem retrats combinats, que completarem amb més intervencions, intentant donar-los un sentit que tinga a veure amb la nostra personalitat i la de l’altre”.
  • Març finalitzarà amb Sentires, el dia 26, amb una visita teatralitzada i un taller sobre les obres proposades per a l’exposició Pluriidentitats, que impartirà Gemma Martínez amb la col·laboració de Re-fluir Sound (participants: segons la capacitat. A partir de 8 anys). Es farà un recorregut escènic a través de les obres proposades per l’Exposició Pluriidentitats. L’objectiu serà portar l’espectador a altres realitats i deixar-los sentir l’essència que els autors hagen volgut expressar amb les seues obres. Un viatge per a sentir i reflexionar sobre conceptes com la diversitat, el respecte i la llibertat.
  • El diumenge 2 d’abril es durà a terme El libro como lienzo, un taller de creació sobre el llibre d’artista impartit per Alfonso Almendros, artista i docent. (Participants: 25 persones de totes les edats).El llibre d’artista és un dels formats més especials utilitzat per multitud d’artistes al llarg de la història de l’art. A mig camí entre el llibre, el llenç i l’escultura, els llibres d’artistes tenen la bella facultat d’estar oberts al de qualsevol eina i tècnica per a la seua creació. Sent la creativitat i fantasia de l’autor, l’únic límit aplicable.
  • I finalitzarà el programa amb tres tallers més al maig. El diumenge 7 l’Àrea Didàctica del MUA impartirà el taller d’argila al voltant de l’art ceràmic d’Arcadi Blasco, Ruedas de Molino (participants: 25 persones de totes les edats) La creació ceràmica de l’artista alacantí Arcadi Blasco (1928-2013), recollida en l’Espai Arcadi Blasco del MUA, serà l’element inspirador en aquest taller. L’explicació de peces com les rodes de molí, les arquitectures per a defensar-se de la por o les maquetes per a escultures públiques, donarà pas al treball creatiu en el taller, on recrearem les tècniques, materials i missatges utilitzats per Arcadi en les seues obres.
  • El dia 14 Extraradio impartirà MUA Universal, un taller de disseny i gimcana de sensibilització amb l’accessibilitat universal, impartit per Ester García i Juan Diego Cerdá (participants: 20 persones a partir de 8 anys). De vegades, pensem que els espais que visitem estan fets a la mesura de tot el món, però no sempre és així. MUA Universal és una activitat per un museu més accessible i sense barreres, que inclou totes les persones atenent les seues necessitats. I ho farà a través d’una gimcana de proves que ens ajudarà a posar-nos en el lloc d’altres persones i un taller que ens convertirà en dissenyadors d’una societat més inclusiva. La cultura serà de totes les persones o no ho serà.
  • Arteterapia clausurarà el programa el 21 de maig, amb l’artterapeuta Susana García, que impartirà aquest taller de comunicació no verbal a través de l’aquarel·la (participants: 16 persones a partir de 10 anys).

Veure programa complet en la web del MUA.