Més de 40 empreses i institucions participaran en la XVI Marató d'Ocupació i Autoocupació de la Universitat d'Alacant

Alacant, 4 d'abril de 2014

Més de 40 empreses i institucions participaran el pròxim dimarts 8 d'abril en la XVI Marató d'Ocupació i Autoocupació de la Universitat d'Alacant, que tindrà lloc en el vestíbul de l'Aulari II del Campus. Organitzada pel Vicerectorat d'Estudiants de la UA a través del Gabinet d'Iniciatives per a l'Ocupació (GIPE) i l'Observatori d'Inserció Laboral, la marató “pretén promoure l'ocupació, les pràctiques en empreses, i estimular l'autoocupació entre la comunitat universitària, facilitant-los la trobada amb professionals locals i nacionals necessitats de talents universitaris per a les seues empreses”, explica Nuria Grané, vicerectora d'Estudiants. A més, durant la jornada, “entitats i institucions ofereixen informació útil als nostres estudiants sobre les possibilitats de desenvolupament de la seua carrera professional”, hi afig.

Aquesta XVI edició, que s'estendrà al llarg de tot el dia, s'inaugurarà a les 10.00 h amb un recorregut d'autoritats pels diferents estands d'empreses, institucions i serveis de formació i ocupació de la Universitat d'Alacant.

Per a completar l'aspecte formatiu de la jornada, s'ha organitzat un ampli programa de tallers i conferències que es desenvoluparan entre les 10.30 i les 18.00 h en aules de l'Aulari II i a les quals cal inscriure's prèviament. Durant les xarrades formatives es tractaran aspectes com el “Manual de supervivència de l'entrevista de treball”, “Canvia el xip. Passa d'estudiant a professional”, “Noves actituds cap a l’emprenedoria”, “El treball col·laboratiu. Com crear el teu negoci amb pocs recursos” i “Els millors consells pràctics per a posicionar-te en Internet”.

També s'oferiran xarrades sobre eixides professionals relacionades amb alguns perfils concrets com el Grau d'Informàtica o els que presenten els estudis de la Facultat de Filosofia i Lletres.

Com és habitual, la marató acollirà la presentació i processos de selecció per a ocupació i pràctiques d'empreses com SABIC Innovate Plastics, CYPE Enginyers, Leroy Merlin i Levantina, que es faran del 9 al 15 d'abril. En concret, i com a novetat motivadora a l'autoocupació, des de la Fundació Levantina cerquen la captació d'emprenedors per a projectes relacionats amb el sector de la pedra, així com auxiliars per a dotar-los de suport financer i formatiu pel que fa a iniciatives empresarials.

Concurs del logo del Consell d'Estudiants

Coincidint amb la celebració de la Marató, el consell d'Estudiants de la UA, que depèn del Vicerectorat d'Estudiants, farà públic el logo que es convertirà en la imatge del màxim òrgan de representació estudiantil de la institució acadèmica.

Amb més d'un centenar de participants i quasi 240 propostes presentades al concurs, el premiat rebrà 200 euros. L'acte de lliurament es durà a terme en la sala d'actes de l'Aulari II, a les 11.30 h del mateix dimarts 8 d'abril.

Programa complet de la XVI Marató d'Ocupació i Autoocupació