El MUA commemora el 30 Aniversari del projecte Metasíntesis amb l’exposició ‘Pau al fil de la vida. La pau es construeix usant-la’

Fernando Pérez Martín, Mar Martínez Moreno i Dora Martín Lázaro integren el grup artístic Metasíntesis, que va sorgir a la UA el curs 91/92

PazVida

Alacant. Dimecres, 2 de novembre del 2022

Amb l’objectiu comú de fer art social per al canvi, els artistes Fernando Pérez Martín, Mar Martínez Moreno i Dora Martín Lázaro es van reunir a la Universitat d’Alacant el curs 91/92 i van crear el grup Metasíntesis, nom que va donar títol al seu primer projecte artístic conjunt.

Aquest any 2022 el projecte fa 30 anys des que vera la llum la primera exposició i, per aquest motiu, el MUA exposa la mostra «Pau al fil de la vida. La pau es construeix usant-la», que s’inaugurarà el pròxim divendres 4 de novembre a les 18 hores, i romandrà oberta al públic fins al 20 de novembre. Els artistes de Metasíntesis i els tècnics del MUA afirmen que hi ha una necessitat imminent de continuar parlant de la pau, a causa de la situació actual del planeta amb les 65 guerres que hi ha actives (inclosa l’actual a Ucraïna), les tremendes desigualtats, injustícies socials i l’accelerada degradació del medi ambient, ens recorda la urgent necessitat de continuar treballant la PAU.

El recorregut expositiu presenta el treball del grup Metasíntesis en 3 etapes: 1a Metonímia en grisa per a un desig (1991-1992). Des del llenguatge simbòlic de les sabates com a metàfora de l’ésser humà va sorgir aquest treball com un al·legat contra la guerra. Es va exposar a la Universitat d’Alacant i al Palau Gravina (actual MUBAG). 2a Metanoia (2005-2006) És l’altra cara de la moneda. Des de la mateixa metàfora de les sabates es va fer una reivindicació de la pau. Es va exposar al Museu del Calçat d’Elda; i 3a Síntesi (2006 – present) que reuneix les dues cares de la realitat: «guerra-pau», «exterior-interior»... Aquesta tercera etapa posa l’accent principalment en l’aspecte social, experimental i participatiu de l’art. Per a això el grup Metasíntesis fa diversos projectes artístics i educatius de caràcter nacional i internacional, i acosta l’art a tots en la seua essència més genuïna a través d’experiències artístiques grupals.