L’obra de Massimo Pisani arriba al MUA i a la Seu Ciutat d’Alacant amb l’exposició “DATA (resistències aglomerades)”

Comissariada per Begoña M. Deltell, directora de la Galeria Aural, la mostra recorre part de la producció artística de Pissani des dels anys 70 fins avui, amb més de 60 obres de fotografia, vídeo i instal·lació, algunes mai exposades a Espanya

cartel-massimo-pisani-data2 (1)

Alacant. Dijous, 6 d'octubre de 2022

L'artista italià Massimo Pisani, establit a Alacant fa més de 25 anys, inaugura demà divendres 7 d'octubre, a les 19 hores, l'exposició “DATA (resistències aglomerades)”, en el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA).

La mostra, comissariada per Begoña M. Deltell, directora de la Galeria Aural, recorre part de la producció artística de Pissani des dels anys 70 fins avui, amb més de 60 obres de fotografia, vídeo i instal·lació, algunes mai exposades a Espanya. Com a novetat també, l'exposició constarà de dues parts complementàries que podran ser visitades en dos espais diferents de la UA: la Sala Cub del MUA (des de demà i fins al 5 de febrer) i un segon recorregut que allotjarà la Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4), des del 14 d'octubre a les 19 hores fins al 19 de desembre.

Begoña M. Deltell explica que “l'obra de Pisani ens introdueix en una sensibilitat particular, la de l'art conceptual que observa el context, però no relata l'anècdota, sinó que obri la mirada cap a una altra mena de coneixement”. L'exposició intenta presentar l'artista com una totalitat, submergir-se en la seua obra a la recerca dels eixos temàtics que permeten una lectura entramada.

“Pisani entén la seua obra com una transformació de la idea, com un pensament que es presenta plàsticament com un portador d'energia, que ha de desafiar o provocar a l'espectador a pensar. És un artista introspectiu, un outsider que, no obstant això, cuida molt l'estar al dia de l'escena artística internacional i sobre les qüestions de l'art”, afig Deltell.

Massimo Pisani

Nascut a S. Martino dall’Argine (Itàlia). Freqüenta l'Istituto Statale d’Arte de Màntua en la secció Arquitectura i Interiorisme, on es diploma en Mestre en Arts Aplicades l’any 1977. Es forma artísticament en el clima de l'art pobre i conceptual i de la matriu racionalista del mateix institut. S'interessa per diverses tècniques de gràfiques com serigrafia, fotografia, xilografia, òfset. De 1982 a 1986 forma part del grup musical de jazz-rock Shockhausen Band. El 1990 funda el centre cultural Cül dal Sac Produzioni, amb seu en un antic cinema s S. Martino dall’Argine (Màntua) en el qual s'organitzen debats, exposicions d'art contemporani, concerts, etc.
Entre 1996 i 1997 és director artístic del centre Casbah Art de Pegognaga (Màntua), i fundador de l'associació cultural Un Argine d'Art a Casale di San Martino d'Argine (Màntua) entre 2015 i 2020. Des de 1997 resideix a Alacant.

Més informació sobre l'artista en www.massimopisani.com